В Русе няма планини.

Дори няма много хълмове. И все пак чорапите Pirin Hill, които ако сте виждали онлайн, вероятно ви навяват асоциации с топъл планински уют, се правят до реката - в Русе.

"Избрахме името да е Pirin Hill, защото всички в семейството обичаме планината. Идеята ни беше в името да има символика, то да се асоциира с нещо хубаво и приятно, каквото в случая е планината", обяснява Димитър Йоргов, пише Капитал.

Той заедно със сестра си Лиана Йоргова и съпругата си Соня са двигателят на идеята зад Pirin Hill.

Хората зад марката

Идеята за чорапите Pirin Hill се ражда преди две години. Тримата започват работата по новата марка в края на 2016 г. Получават солидната помощ на семейството си и най-вече на бащата на Димитър - Вихрен, който е собственик на "Йорг 2915".

Това е предприятие за производство на чорапи, което се занимава с този бизнес от 20 години. Вихрен Йоргов е мажоритарен собственик на марката "Пирин хил сокс" и финансира начинанието. Предприятието "Йорг 2015" работи предимно за чужди марки, ето защо има нужда от създаването на своя.

Лиана е учила дизайн в Милано, а Димитър е получил бизнес образование в Англия и затова решават заедно да инвестират в родния си град в създаването, развитието и налагането на собствена марка. В началото са само тримата: Димитър Йоргов е мениджър продажби на марката, Лиана Йоргова създава дизайна на чорапите, а Соня Терзиева-Йоргова отговаря за връзките с клиентите.

Споделят, че минала половин година, докато разработят идеята за създаването на Pirin Hill. В началото нямали много познания как се работи с клиенти, как се продава онлайн, рекламира се в мрежата, как се създава маркетинг стратегия. Трябвало е сериозно да се подготвят за всичко това сами, преди да пуснат чорапите на пазара. "Първия ден в който имахме две продажби, беше голямо събитие", спомня си Димитър.

Когато идват поръчките, тримата заедно ги опаковат. В момента вече имат двама души в кол-центъра, още един човек, който помага за дизайна, и наемат хора, които да се занимават с опаковките. "Бизнесът ни постепенно започва да се разраства. За Pirin Hill работят общо 10 души. Малко по малко се развиваме", разказва Димитър Йоргов.

Какво са все пак, Pirin Hill socks

Чорапите винаги са били моден аксесоар. Напоследък обаче мъжете все повече разчупват стандартите и търсят нестандартност, за да изразят себе си. На чорапите често се разчита да разнообразят по-скучното офис и делово облекло. В България се увеличава броят на хората, които избират да носят такива чорапи, а дамските модели също са пъстри и свежи.

Именно върху тази тенденция гради бизнес философията си русенската марка. "Работата ни за чуждестранните клиенти, някои от които със собствено производство в Западна Европа - с 50-60 и повече години традиции в производството на чорапи, ни даде възможност да попием от идеите им за качество, стил и начин на работа", казва Димитър Йоргов.

Сега, когато имат собствена марка, са много по активни и сами си избират какви модели да предлагат, какви ще са материалите, които използват, какво да е качеството им. "Избрали сме си да създаваме продукт, който е с по-високо качество. Имаме свой кол-център за връзка с крайния потребител, имаме рекламна политика, наш дизайн освен на чорапите и на опаковката, които сами си правим", разказва Димитър.

По думите му това, което при тях е различно в сравнение с много фирми, които се занимават с чорапи, е, че те първо дълго време са производители на чорапи и чак сега са разработили собствена марка. "Обикновено е обратното. Хора, които се занимават с дизайн или маркетинг, създават марка и си търсят производители", казва Йоргов.

За популяризирането си Pirin Hill разчита на рекламата във Facebook и Google.

Пазарите

Pirin Hill няма желание да се конкурира с продукти от Далечния изток. "Всяка година инвестираме в машини, хора, обучаваме ги искаме да ги задържим за дълго време да работят с нас и крайният продукт да е нещо качествено и разпознаваемо на пазара", категоричен е младият предприемач. През първата година от създаването на Pirin Hill продажбите са основно за българския пазар. Миналата 2018 година в България са продали 60 хил. чифта чорапи, а в Румъния наполовина.

"Идеята ни е Румъния да стигне нивото на България и съответно да продължим да растем за българския пазар. Като процент от общото производство на фабриката е да се развиваме още повече, категоричен е Йоргов. В момента сме започнали да продаваме в Германия. Идеята ни е до края на годината да стъпим на още един пазар в Източна Европа. Имаме желания да опитаме да работим с Унгария, Чехия, Словакия, Полша."

"Познаваме пазара. Знаем кои са качествените суровини, откъде и как да си ги поръчаме. Знаем как да създадем качествени чорапи, които да са конкурентни на останалите марки", казва мениджърът продажби в Pirin Hill Димитър Йоргов.

Тримата са открили, че работата за собствен бранд те ангажира повече и ти дава и по-голяма сигурност, отколкото работата само за чужди марки. "В един момент те могат да решат да се изтеглят от дадения пазар и да отидат на друг, както обикновено се и случва и много компании отиват в Индия, Бангладеш, защото са преценили, че това им е по-мениджър продажбиизгодно. Когато вече имаш собствена марка, имаш клиенти, на които можеш да разчиташ. Можеш да се развиваш на различни пазари и да предлагаш чорапите си", казва Йоргов.

Втора марка

Ето затова отскоро екипът на Pirin Hill налага и втора собствена марка - спортните чорапи Try To Fly. Качествените суровини, които се влагат в чорапите, са основно вносни. "Внасяме основно от Европейския съюз. На практика всички поръчват оттам, затова нашия продукт не се оскъпява на фона на другите.

Когато има български фирми, се опитваме да работим с тях, но такива почти няма. Особено за новата ни марка спортни чорапи са необходими специфични технологични материали и ги внасяме само от други европейски държави, няма друг начин, за да можем да създадем добър конкурентен продукт", обяснява Йоргов. В Pirin Hill работят с различни материали: памук, вълна, мериносова вълна, бамбук.

Още първоначалната идея на екипа е да не продават чорапите като ежедневен продукт, нещо, което просто си купуваш, за да не ходиш бос. "Искахме да продадем на хората нещо, което да им доставя удоволствие и освежава ежедневието им и външния им вид. Искахме да разбием модела, че чорапите са нещо стандартно, обичайно. Когато получиш красива подаръчна кутия с подходящ дизайн, ти е приятно, доставя ти естетическа наслада. Освен това сме искали нашите чорапи подаръци да са нещо хем полезно, хем практично, но и различно, контрастиращо на това, което обичайно го има на пазара", обяснява Димитър.

Компанията е избрала да продава онлайн не само защото спестява от магазини, а защото има възможност за директна връзка с клиентите. "Много държим на техните коментари. Винаги им отговаряме. Даваме им информация за вложения материал. Опитваме се да обучаваме клиентите ни да разпознават качествените чорапи. Мога да кажа, че българинът няма много опит и не различава един стандартен от един по-специален продукт, в който са използвани различни видове нишки, а това има значение", смята Йоргов.