Амортизирани седалки и частично износване на гуми. Това са първите нарушения, установени от проверките на градския транспорт в Русе.
В рамките на 2 седмици трябва да бъдат огледани 60 автобуса и 30 тролейбуса, след което общинските инспектори ще направят предписания на превозвачите, за да отстранят нередностите.
Състоянието на градския транспорт е най-коментираната тема по спирките в Русе - освен от маршрутите и неспазването на разписанията, хората са недоволни от външния вид на превозните средства - скъсани уплътнения, течащи люкове, захабени седалки. Превозвачите казват, че пътниците намаляват, а субсидията е недостатъчна за купуване на нови превозни средства.
Десислава Стефанова, кондуктор: Преди 14-15 години закупихме автобусите, най-много са 15-годишни. Но субсидирането беше долу-горе на ниво. Пътникопотокът беше много по-голям, отколкото е в момента.
Шофьорът на този автобус казва, че както той, така и фирмата, полагат грижи, за да е изправно превозното средство, но поддръжката била скъпа - близо 500 лева на месец.
Хакмет Игризов, шофьор: Окърпихме го външно и за напролет сме решили - ще направим нова тапицерия, подмяна на седалки. Външният вид го оправихме. Не може всичко наведнъж.
В тази фирма общинските инспектори имат забележки основно по външния вид на автобусите, иначе всички са преминали технически преглед, имат застраховки.
Румен Кръстев, ст. инспектор в отдел „Транспорт" на Община Русе: Основните забележки по автобусите са по състоянието на седалките и… Единични са случаите - казвам единични - може би досега само на 2 или 3 автобуса, които са с износени гуми частично.
От общината подготвят нова схема за субсидиране на градския транспорт. Сред критериите, които ще определят размера ѝ, е заложен и нов - превозните средства да са екологични.