24 часа след като пусна клипа към песента си Paagal в YouTube, индийският рапър Badshah счупи рекорд, който дори Тейлър Суифт не можа да докосне.

Клипът беше изгледан 75 милиона пъти за ден, изпреварвайки предишното най-добро постижение на корейската бойбанда BTS от април. 
Тогава обаче се случи нещо странно. От YouTube отказаха да признаят постижението на изпълнителя Sony Music. Откакто въведе нов начин за представяне на видеа през миналата година, YouTube обявява гръмко поставянето на всеки нов рекорд - от thank u next на Ариана Гранде през Kill This Love на Blackpink до Boy With Luv на BTS.

От компанията дори обявиха, че ME! на Тейлър Суифт е подобрил рекорд за „най-гледан дебют на жена соло изпълнител.” В същото време постижението на Badshah не предизвика никаква реакция от страна на YouTube. 
Конкуренти от индийската музикална индустрия заговориха за това, че Paagal се е облагодетелствал от ферми от сървърни системи и ботове, които попадат по общия знаменател “фалшиви гледания.”

В последните дни обаче се появи ново обяснение: Badshah и неговите представители са купили реклама от Google и YouTube, благодарение на която видеото е достигнало до потребителите по други начини. 
Музикалните компании и изпълнителите редовно използват реклами, за да увеличават гледанията си в YouTube.

 

Когато пускат нов сингъл, големите звукозаписни компании купуват реклама в YouTube, която поставя тяхното видео между гледанията на други клипове. Ако даден потребител изгледа рекламата повече от няколко секунди, YouTubе счита това за гледане на видеото, с което се увеличава и общият брой на гледанията му.

Blackpink, Swift и много други са го правили. Badshah просто го издига на друго ниво, казват запознати източници пред Bloomberg. 
Тази практика поражда съмнения около реалната популярност на тези клипове и разкрива чест от съмнителните начини, по които звукозаписните компании и изпълнителите промотират своята музика, най-вече на развиващите се пазари.

 

Според Badshah това е двоен стандарт, тъй като YouTube с удоволствие информира за световните рекорди на глобални звезди, като Суифт и Гранде, но си замълча, когато индийски рапър, неизвестен на Запада, използва същата тактика, за да достигне върха.

 

Badshah, чието истинско име е Адитя Сингх, има десетки сингли в последните няколко години, в това число много хитове от боливудски филми, и беше определен от Forbes за една от 100-те най-богати знаменитости в Индия.

 

Индия е огромен приоритет за YouTube, която разчита на развиващите се страни за по-голяма част от своя ръст. Страната е най-големия пазар на YouTube — около 265 милиона индийци посещават YouTube всеки месец, пише profit.bg. Най-популярният канал в YouTube също е индийски. Той принадлежи на звукозаписната компания T-Series и е единственият с над 100 милиона абонати.