Страшен цирк сътвориха двете най-големи телевизии у нас Нова и Би Ти Ви в опит да покажат надмощието си една над друга, видя ПИК. В понеделник по двата канала стартираха новите сезони на "Като две капки вода" и "Мастър шеф", а борбата за рейтинг и реклами доведе до небивал парадокс - и Нова, и Би Ти Ви твърдят, че имат по-голяма аудитория.

Първи новина за рейтинга публикуваха от Нова телевизия. Според канала, който отскоро е собственост на бизнесмена Кирил Домусчиев, предаването "Като две капки вода" е събрало над 2,5 млн. зрители пред малкия екран.

Данните на агенцията " Nielsen Admosphere Bulgaria" показват, че развлекателното шоу е имало аудиторен дял от 44,2% от активните зрители на възраст между 18 и 49 години, докато по-същото време готварското предаване на Би Ти Ви е само с 20,6%.

Само няколко минути по-късно на сайта на Би Ти Ви също излезе информация за рейтинга на двете телевизии в понеделник вечер. За изненада на читателите цифрите са подобни, но в полза на Би Ти Ви.

Данните на ГАРБ твърдят, че "Мастършеф" е категоричният избор на младата аудитория в България. Според информацията на ГАБР "Мастършеф" е с аудиторен дял от 37,5%, докато Нова телевизия по това време е гледана от 27,0% от активните зрители на възраст между 18 и 49 години. Агенцията твърди още, че аудиторията на "Мастършеф" достига 1 млн. 173 хиляди души.

Противоречивите данни на двете телевизии предизвикаха дискусии в социалните мрежи, а потребителите са категорични, че Нова и Би Ти Ви надуват рейтингите си и изнесените проценти изобщо не отговарят на действителността.