Столичният булевард "Цар Борис III" - мястото, на което падат брони и… бъбреци, а и получаваш мозъчно сътресение.
Ако не се движиш в лявата лента, почти на непресечената линия с отсрещното платно е абсурдно да караш с повече от 30 км/ч. Дупките там са огромни, паважът е разместен, а минаването от там ни връща в 19 век.
Освен това булевардът е замърсен - между паважите има кал и пепел, които се вдигат от колите при всяко минаване и нахлуват през прозорците на живущите наблизо.
Движението там е изключително натоварено и това налага добра поддръжка на трасето, каквато не е осъществявана от години.
Преди 4 години бившият главен архитект на София Петър Диков обяви, че паветата по бул. "Цар Борис III" не е хубаво да бъдат премахнати, тъй като спират агресивните шофьори.
"Представям си ако направим една гладка асфалтова настилка, каква писта ще стане "Цар Борис III", посочи тогава Диков.
Едно е ясно - подобни твърдения са абсурдни и за булеварда е крайно време да бъде положена грижа. Засега единствените, които засягат темата са "Спаси София".
Организацията, която вероятно ще прерасне в партия, заради амбициите й да участва на местния вот в София, предлага премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова.
"Освен цялостна реконструкция, по булеварда има спешна нужда и от ред, за да се намалят инцидентите. Добро решение е поставянето на камери, които в определени участъци биха могли да измерват не само текущата, но и средната скорост. В допълнение, трябва да бъде възстановена зелената вълна, настроена за 50 км/час, с което бързото каране ще бъде допълнително обезсмислено. На всички пешеходни пресичания трябва да се изградят защитни острови за изчакване, с което да се гарантира поне базово ниво на пътна безопасност за хората", казват още те.