В нея се очаква да има референтни стойности на обезщетенията, които изплащат застрахователите при всеки вид травма като счупен крак например.
Какво трябва да направим, ако в талона на колата ни не е посочена екологична норма
Изготвянето на методиката, която трябва да бъде предоставена от Гаранционния фонд, бе заложена при последните поправки на Застрахователния кодекс през ноември месец. Тогава бяха въведени лимити на обезщетенията за по-далечни роднини на загинали на пътя.
На сайта си ГФ е публикувал покана за изготвяне на методиката, като по неофициална информация оферти са получени от две големи консултантски компании. Разходите за изготвяне на методика се очакват да възлязат на около 912 хил. лева с ДДС.
Методиката на практика ще бъде нещо като стандартен ценоразпис - списък със стойности за всеки вид увреждане, както е в цяла Европа, обясниха застрахователи. По думите им, така ще се прекрати практиката обезщетенията да варират в изключително големи граници според решенията на отделните съдилища. Очаква се в този ценоразпис да има референтни стойности, които да бъдат вземани предвид от съдиите. При определяне на обезщетенията за наследниците на загинал на пътя пък един от критериите, които ще се вземат под внимание ще бъдат доходите на починалия. Това всъщност е пропуснатия доход за неговите близки, уточняват застрахователи, като по думите им колкото по-висок е този доход, толкова повече ще бъде и обезщетението Другите критерии ще бъдат действително направените разноски - по погребение, лечение в болница и др. Ще се оценяват и болките и страданията, понесени от близките на жертвата.
Застрахователи очакват в методиката да се въведе и практика застрахователи да плащат пожизнена издръжка на лица, които са станали инвалиди вследствие на катастрофа и са приковани на легло. Това е уредено в стани като Германия и Австрия, посочват експертите. Размерът на издръжката ще зависи също от пропуснатия доход и от разходи за рехабилитация, осигуряване на асистент и т.н.