Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) стартира проверка на сделката за придобиване на Нова телевизия от българската „Адванс Медиа Груп“ ЕАД, контролираното от братя Домусчиеви.
Регулаторът ще направи анализ на концентрациите между предприятията и влиянието върху медийния пазар, става ясно от съобщение, публикувано на сайта на КЗК в Публичния електронен регистър.
Припомняме, че на 22 февруари, след няколко дни на слухове по темата, беше обявено официално, че Кирил и Георги Домусчиеви заявихи намерението си да придобият 100% от Нова Броудкастинг Груп АД. Прехвърлянето на собствеността подлежи на регулаторно одобрение от антимонополния орган, пише "Монитор".
„Адванс Медиа Груп“ ЕАД и шведската медийна група Modern Times Group (MTG) са подписали договор за продажба на „Нова Броудкастинг Груп“ АД, част от които е и „Нова телевизия“. Общата стойност на сделката е 185 млн. евро. Споразумението предвижда българската компания да придобие 100% от „Нова телевизия“ и мажоритарен дял в „Нет Инфо“. Очаква се финализирането на сделката да е факт през второто тримесечие на 2019 г.
„Адванс Медиа Груп“ е дъщерно дружество на компанията „Адванс Пропъртис“ ООД, която е собственост на българските предприемачи Домусчиеви. „Адванс Пропъртис“ притежава над 100 дружества в 23 държави от 10 различни индустрии. Портфолиото на холдинга включва фармацевтичната компания „Хювефарма“, корабната компания „Параходство БМФ“ и пристанищният оператор „БМФ Порт Бургас“. Сред дружествата под шапката на „Адванс“ са още компании за недвижими имоти, енергийни дружества и др.
Освен политематичният канал Nova, в портфолиото на „Нова Броудкастинг Груп“ влизат още шест филмови и спортни канала. Последният анализ на КЗК показа, че „Нова Броудкастинг Груп“ има между 30 и 40% дял на пазара на телевизионно разпространение за 2016 и 2017 г. Делът на „Нова“ на пазара на телевизионна реклама с национален обхват е между 40 и 50%.