"Днес, с мнозинство от приблизително 2/3 Европейският парламент прие на първо четене предложенията по т. нар. Пакет за мобилност. Въпреки изтъкнатите процедурни нарушения от представителите на групата на единомислещите държави и активното поведение на българската страна, Европейският парламент гласува изцяло рестриктивни текстове. Това за пореден път доказва, че целта е преразпределяне на пазарни дялове, а не подобряване на социалните условия на труд на водачите. Това се казва в официално становище на транспортния министър Росен Желязков по повод приемането на пакета "Мобилност". 

Той допълва, че многократно са изтъквали, наред с процедурните нарушения, част от гласуваните текстове противоречат на основни принципи на Европейския съюз. "Европейският парламент в настоящия си състав за първи път приема толкова противоречиви текстове, съпътствани със съществени процедурни нарушения. В тази връзка, и в случай, че текстовете станат факт изразяваме сериозни опасения за начина на тяхното прилагане", казва още Желязков. 

Транспортния министър е категоричен, че преговорният процес не е приключил. "България твърдо и последователно отстоява и ще продължи да отстоява своята позиция. Ще използваме всички възможни правни инструменти, за да защитим интересите на сектора. Позицията на първо четене не е крайната позиция на Европейския парламент".

Сега предстои да бъдат взети решения за провеждане на т. нар. триалози и преговори със Съвета на Европейския съюз. Страната ни пък е твърдо решена и нямало да допусне провеждането на триалози в този мандат на Европейския парламент. "За това вече категорично настоях на срещата си с румънския министър на транспорта на Румъния. Работим и с държавите членки, които споделят националната ни позиция. Ще изискаме и ще настояваме следващият Европейски парламент да направи оценка на въздействие на правила, съществено различаващи се от инициативните предложения на Комисията".

Желязков подчерта, че активната работа продържава, като имат необходимата активност да оспорят съответния ред на всеки акт, който застрашава или нарушава правата на българските компании в автомобилния бранш.