Народната музика се слуша от най-много българи – 26%. На второ място е попфолкът (21%), а на трето - поп музиката (19%). След тях се нарежда рокът, който е слушан от 14% от българите.
Това сочат данните от проучване на „Тренд” по поръчка на в. „24 часа“. 5% от българите слушат музика само по поводи и тържества, а 9% посочват, че не слушат музика.
43% от българите слушат музика всеки ден, а 27% няколко пъти в седмицата. Младите слушат музика всеки ден и с увеличаване на възрастта намалява делът на тези, които слушат ежедневно.
Младите в най-голям дял слушат попфолк. С увеличаването на възрастта намаляват вкусовите предпочитания към този жанр и се увеличават спрямо народната музика и поп музиката.
В малките населени места и селата хората предпочитат народната музика и попфолка, а живеещите в София и областните градове – поп и рок. 8% е делът на българите, които слушат естрада.
В най-голяма степен българите слушат музика вкъщи – 56%, а 21% - в колата си. Едва 7% посочват, че в ресторанти, кафета, барове, клубове, дискотеки слушат музика най-често.
Радиото и телевизията са основните източници, от които българинът слуша музика – 35% от радио и 31% от телевизия. 11% слушат музика през телефона си. Младите на възраст между 18 и 29 г. основно слушат през мобилното си устройство.
Близо 2/3 от българите ходят на концерти, докато цели 71% посочват, че не ходят. Живеещите в София в най-голям дял ходят на концерти за сметка на живеещите в областни градове, малки населени места и села. Това се дължи на факта, че в София хората имат повече опции и възможности да посещават концерти.
За малко над половината от българите - 56%, водещото в музиката е мелодията, ритъмът, инструментът, докато за една трета водещи са съответно текстът, смисълът, посланията.
Българските изпълнители са по-често слушани от чуждестранните. 56% от българите слушат най-често родните изпълнители, докато 28% - чуждестранните.
48% от българите посочват, че харесват попфолк музиката, докато 41% посочват, че не я харесват.
Проучването на „Тренд” е по поръчка на в. „24 часа“. То е реализирано в периода 11-17 май чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ сред 1007.