Facebook предлага на новинарски издания в САЩ милиони долари за правата за поставяне на съдържанието им в новинарски раздел, който водещата социална интернет медия се надява да стартира по-късно тази година, съобщава "Уолстрийт джърнъл".
Представители на Facebook са казали на ръководители на едни от най-големите новинарски издания, че социалната медия е готова да плаща 3 милиона долара годишно за лицензирани цели истории, заглавия и визуализации на статии от новинарски издания, съобщи БНР.
Новинарските канали, които ще бъдат представяни от Facebook в раздела с новини, включват ABS News на Walt Disney Co., Dow Jones - компанията-майка на Wall Street Journal и на MarketWatch, Washington Post и Bloomberg.
Плановете на Facebook са факт, тъй като компанията е изправена пред нарастваща критика за ролята ѝ в битката на новинарската индустрия чрез изсмукване на голяма част от приходите от реклама, които иначе са отивали за вестниците и други новинарски издания.
Взето заедно, Facebook и Alphabet Inc. - компанията-мака на Google са спечелили през миналата година 60% от всички приходи от дигитална реклама в САЩ, показват данни на eMarketer.
Споразуменията за лицензиране на новини между Facebook и новинарските източници ще продължат за тригодишен срок, казаха някои от цитираните от "Уолстрийт джърнъл" източници.
Според тях водещата социална медия планира да стартира новинарската си секция през есента. Не е ясно обаче дали което и да е новинарско издания се е съгласило официално да предоставя лицензирано съдържание.