Всички стигнахме до консенсус, че действително няма готовност за пускане на тол системата. Това коментира пред bTV Ангел Траков, председател на УС на Съюза на международните превозвачи след вчерашната среща между премиера и представители на транспортния бранш, регионалното и финансовото министерство.
На нея стана ясно, че тол системата се отлага с три месеца, а бизнес и управляващи се договориха да се направят реални тестове на системата, за да се уточни и обхватът, и цената.
„Въпросите бяха каква логика е използвана, за да се определи обхватът и цените на тол системата и понеже вървяха слухове, че се ползват различни модели и се гони някаква цифра - в крайна сметка всички стигнахме до консенсус, че няма готовност“, обясни Траков.
Браншът настоява в обхвата на тол системата да попаднат само първокласните пътища и магистралите. Засега държавата не даде ясен отговор – готова ли е да приеме това предложение, но посочи че пътищата в лошо състояние няма да се таксуват. Не стана ясно и с колко могат да бъдат намалени тарифите – каквото искане има от бранша.
„Просто, според нас, не е направено подробно обследване, а ние като бранш настоявахме да се направят подробни тестове. Транспортът е нещо, което влиза в себестойността на всеки продукт и ще влезе в кошницата на всеки потребител“, каза още той.
Траков отбеляза и че според бранша договореният консенсус е знак, че действително тези такси, които са предложени в началото, са доста високи и ще оскъпят продуктите от първа необходимост.
„Ние не искаме да не плащаме такси, ние сме убедени, че трябва да се плащат такси, ние сме най-големите потребители на пътната мрежа”, бе категоричен председателят на УС, Съюз на международните превозвачи.
Той добави, че дори са предложили помощта си при тестовете и смята, че и операторите, които ще събират тол таксите също трябва да се включат, за да се определи обхватът на пътищата.
На нея стана ясно, че тол системата се отлага с три месеца, а бизнес и управляващи се договориха да се направят реални тестове на системата, за да се уточни и обхватът, и цената.
„Въпросите бяха каква логика е използвана, за да се определи обхватът и цените на тол системата и понеже вървяха слухове, че се ползват различни модели и се гони някаква цифра - в крайна сметка всички стигнахме до консенсус, че няма готовност“, обясни Траков.
Браншът настоява в обхвата на тол системата да попаднат само първокласните пътища и магистралите. Засега държавата не даде ясен отговор – готова ли е да приеме това предложение, но посочи че пътищата в лошо състояние няма да се таксуват. Не стана ясно и с колко могат да бъдат намалени тарифите – каквото искане има от бранша.
„Просто, според нас, не е направено подробно обследване, а ние като бранш настоявахме да се направят подробни тестове. Транспортът е нещо, което влиза в себестойността на всеки продукт и ще влезе в кошницата на всеки потребител“, каза още той.
Траков отбеляза и че според бранша договореният консенсус е знак, че действително тези такси, които са предложени в началото, са доста високи и ще оскъпят продуктите от първа необходимост.
„Ние не искаме да не плащаме такси, ние сме убедени, че трябва да се плащат такси, ние сме най-големите потребители на пътната мрежа”, бе категоричен председателят на УС, Съюз на международните превозвачи.
Той добави, че дори са предложили помощта си при тестовете и смята, че и операторите, които ще събират тол таксите също трябва да се включат, за да се определи обхватът на пътищата.