Задълбочава се недоволството на превозвачите срещу тол системата. От автобусния бранш са категорични, че не могат да плащат исканите такси и призоваха да не важат за обществен превоз на пътници. В четвъртък ще се състои среща на различните сдружения на превозвачите, на която се очаква да излязат с обща позиция.
Темата коментира пред Bulgaria ON AIR Магдалена Милтенова от Асоциацията на българските превозвачи.
"Ние още от началото на тази година обявихме, че ще има сериозен проблем с тол системата, тъй като нямахме никаква информация какви са цените, които предстои да бъдат въведени и настояхме автобусният транспорт да остане на винетна система, както в много европейски държави", посочи тя.
По думите ѝ дори 1 стотинка на км пробег ще бъде 100% по-висока от това, което в момента се плаща и със сигурност ще се отрази и на цената на билетите.
Според нея хората, които изготвят тези системи, ги правят да изглеждат добре за държави като Германия или други европейски държава с много по-високи доходи от България.
"В момента ние сме първата държава в Европа, която ще таксува второкласни и третокласни пътища. Ние се чувстваме като опитни зайчета, върху които се експериментира, а това рефлектира върху крайния потребител", изрази възмущението си Милтенова.
Тя допълни, че автобусният бранш е в колапс и има изключително големи проблеми по отношение на нерегламентирания транспорт, липсата на средства за финансиране по европейските фондове и др.
Магдалена Милтенова отправи апел към управляващите да не ги използват като "опитно поле" за експерименти, които няма да доведат до нищо полезно.
Темата коментира пред Bulgaria ON AIR Магдалена Милтенова от Асоциацията на българските превозвачи.
"Ние още от началото на тази година обявихме, че ще има сериозен проблем с тол системата, тъй като нямахме никаква информация какви са цените, които предстои да бъдат въведени и настояхме автобусният транспорт да остане на винетна система, както в много европейски държави", посочи тя.
По думите ѝ дори 1 стотинка на км пробег ще бъде 100% по-висока от това, което в момента се плаща и със сигурност ще се отрази и на цената на билетите.
Според нея хората, които изготвят тези системи, ги правят да изглеждат добре за държави като Германия или други европейски държава с много по-високи доходи от България.
"В момента ние сме първата държава в Европа, която ще таксува второкласни и третокласни пътища. Ние се чувстваме като опитни зайчета, върху които се експериментира, а това рефлектира върху крайния потребител", изрази възмущението си Милтенова.
Тя допълни, че автобусният бранш е в колапс и има изключително големи проблеми по отношение на нерегламентирания транспорт, липсата на средства за финансиране по европейските фондове и др.
Магдалена Милтенова отправи апел към управляващите да не ги използват като "опитно поле" за експерименти, които няма да доведат до нищо полезно.