След постъпили 27 сигнала от граждани за нередности на АМ "Струма" – Институтът за пътна безопасност направи проверка по случая.
Ето какво установиха експертите: С така въведената организация на движението след тунел „Големо Бучино“ в посока пътен възел „Даскалово“ максимално позволената скорост е 140 км/ч за автомобили от категория В. Веднага след „Даскалово“ обаче има ограничение на скоростта до 90 км/ч. Това създава предпоставка за настъпването на тежки катастрофи. В Закона много ясно е указано, че когато скоростта се ограничава с повече от 20 km/h, тя неколкократно се намалява с 20 km/h, а тук това правило не е спазено. В случаят е въведена организация, която пряко застрашава живота и здравето на ползвателите на пътната инфраструктура.
Сигнал за табели които объркват за правилното направление по АМ „Струма“ в посока към "Кулата". С пускането в експлоатация на новата отсечка от АМ „Струма“, от отбивката за Логодаж към „Благоевград-ЮГ“ не е коригирана старата организация на движението, която предупреждаваше за това, че магистралата свършва и движението се отклонява към Благоевград. По този начин скоростта се ограничава до 60 км/ч, без това да е необходимо. Освен това указателните табели показват, направление посока Кулата през път III-106 и по нищо не личи, че пътят продължава през новата отсечка, пусната в експлоатация. По този начин предимно чуждестранните граждани се объркват и има не един случай да спират внезапно, за да се отклонят към път III-106 или дори да връщат назад в аварийната лента, защото си мислят, че са се объркали и не могат да продължат движението си напред.
Указателните табели, които предупреждават, че посоката към Кулата е само с отклоняване в дясно през път III-106 са две.
Пропадане на асфалтовото покритие при един от мостовете Забелязва се силно пропадане при един от мостовете между км 88 и км 89 на АМ "Струма". Тази отсечка е сравнително скоро въведена в експлоатация и не е нормално да е в такова състояние. В момента скоростта в зоната е ограничена до 90 км/ч. Това обаче е изключително тежка икономическа загуба за обществото, защото реално пътят е строен за скорост от 140 км/ч, а поради некачественото строителство се използва със значително по-малка скорост. Отделно самото пропадане е предпоставка за ПТП и незабавното отстраняване на дефекта е абсолютно задължително. Неправилна административна мярка е просто да се ограничи скоростта и то, когато става дума за чисто нов път.