Обществена поръчка на стойност от 79,8 млн. лева без ДДС пусна НКЖИ за реализацията на пробива под Централна гара. До 19 септември от държавното предприятие ще търсят изпълнител, който да реализира дългоочаквания проект.
Поръчката е разделена на три етапа, като първите два включат проектирането и строителството на съоръжението, а третият е изваждане на сертификат за оперативна съвместимост.
Освен пробива под гарата, който трябва да свърже бул. „Васил Априлов” с бул. „Македония” и „Димитър Талев”, в предмета е смяна на жп линиите, модернизация на жп системите и оборудването, както и направата на пешеходни пасарелки и подлези .
Припомняме, че на последната среща в Областна управа, на която присъства и генералният директор на НКЖИ – инж. Красимир Папукчийски, се взе решение да се търси вариант, при който Бетонния мост да бъде запазен.
Експертите бяха категорични, че и двете съоръжения са от изключително важно значение, защото обслужват различни транспортни посоки и имат различни характеристики. Архитектите подчертаха, че има възможност за различни технически решения за повдигането на Бетонния мост до необходимото ниво и дори би могло да се изгради още една транспортна рампа.
В момента върви и друга поръчка по жп възел Пловдив, която е на стойност от близо 111 млн. лева без ДДС, пише trafficnews.bg. Първият етап включва рехабилитацията на железопътни участъци Пловдив-Крумово и Пловдив–Скутаре, както и четирите гари - гара Пловдив Разпределителна, гара Тракия, гара Скутаре и гара Крумово. Тя включва модернизацията на железния релсов път, съоръжения - подлези, надлези и пасарелки, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации по горепосочените железопътни участъци и зони.
Освен всички подобрения и ремонти, ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения в урбанизираните територии и предпазни огради по цялото протежение на жп линията. Целият проект е на стойност от над 200 млн. лева.