Много германци отказват да ходят на почивка в Турция. Защо? Заради Ердоган. Много германци гният зад решетките. Защо? Заради Ердоган.
И сега "Фолксваген" искат да отварят завод в Турция? С Ердоган - турският сатрап, който живее в огромен палат, арестува лицата на опозицията и системно отправя заплахи към пресата и съдебната система? Пиперливите думи са на журналисти от германското издание "Билд".
Какви са фактите?
С месеци се спекулира с това къде VW ще отвори новия си завод. Става дума за хиляди нови работни места. Претовареният завод на Skoda в Чехия ще бъде облекчен, там ще се произвеждат Superb и Passat. Инвестицията е висока – трицифрена милионна сума.
В битката влезе и България. Отваряне на завод в пределите на нашата страна ще бъде добре дошло за икономиката ни и наистина ще отвори доста работни позиции.
Кой обаче ще бъде помазан от златната ръка на "Фолксваген": България или Турция?
Появиха се спекулации, че ние вече сме извън играта. Информацията обаче бързо беше опровергана и надеждите отново се надигнаха. В крайна сметка решението се взема от Надзорния съвет в края на месеца, като още няма твърд избор.
Какво казват от компанията? Абсолютно нищо!
По информация на "Билд" се провеждат доста разговори вътре в борда, които накланят везната в полза на Турция. Мястото на завода - Измир. Доводите, които подкрепят подобно решение са, че хиляди германски компании вече оперират на територията на Турция и то в продължение на десетилетия. Над 250 000 души са заети в турската индустрия за автомобили и доставки, има квалифицирани работници и инженери, добра инфраструктура.
Експлозивният характер на плановете беше обект на интензивни дебати в групата, главният изпълнителен директор на VW Хърбърт Дийс (60 г.) - за когото се твърди, че лично се е срещал с Ердоган в хода на преговорите - беше активирал кабинета на канцлера, пише "Билд". Оттам ще има зелена светлина за всяко решение за обвързване на Турция по-близо с Европа и НАТО. А VW централата е толкова силен сигнал.
В концерна случая с Турция се украсява, според "Билд". Изданието се позовава на мениджър от концерна, според който: "Такова едно решение е за 40 години, Ердоган няма да управлява дълго".