Българската петролна и газова асоциация изрази сериозно притеснение за поскъпването на горивата през лятото. Като основни причини се посочват въвеждането на тол системата и отражението й върху сивия сектор, както и котировките на международните пазари. Какво ще бъде реалното отражение на новите тол такси върху икономиката у нас обясни пред БНТ председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски.
„По наши анализи, в рамките на маршрут от 400 км цената ще възлиза на една стотинка на литър и при обратния курс, ако той не е пълен, съответно две стотинки на литър“, обясни Терзийски.
По отношение на автомобилите от 3.5 до 12 т имаме най-ниския вариант в Европа, а за тези над 12 т с различни видове оси, той е среден за Европа. В момента върви процес по установяване на тарифите и тарифиране на тол таксите в България, допълни председателят на АПИ.
„От днес започна тестови етап на тол системата, който ще се осъществява с техническия обхват на пътищата, който е 10 800 км по задание за изграждане на системата и с тестови тарифи, взети от доклада на Световната банка. Този тестов период е симулационен и цели да се установи интегритета на основните пет компонента на системата. След приключването на този тестови етап, ще започне втори, който вече е свързан с реалното набиране на данни от устройства в превозните средства“, каза Терзийски.
На 16 август ние като оператор придобиваме системата и можем да изследваме нейната финансова устойчивост. Това няма по никакъв начин да влияе на тарифирането и събирането на пътни такси, категоричен е Терзийски.
По въпроса кои пътища ще влизат в обхвата на тол системата, Терзийски обясни, че АПИ изработва актуализирана карта, в която отчита класа на пътя, неговото състояние и свързаността между населените места. За общинските пътища ставката ще бъде нулева. Надявам се до месец да имаме предложения, допълни председателят на Пътната агенция.
За шофьорите, закупили електронна винетка до края на годината, Терзийски обясни, че тя ще важи докато изтече нейния срок и няма да има двойно таксуване.
„Следенето ще става както през софтуера на стационарните контролни точки, така и през софтуера на всеки автомобил“, посочи Терзийски.
В момента се ремонтират около 800 км републиканска пътна мрежа, включително 11 виадукта на магистралите "Хемус", "Тракия" и "Черно море", както и лявата тръба на тунел "Витиня", допълни още председателят на АПИ.
„По наши анализи, в рамките на маршрут от 400 км цената ще възлиза на една стотинка на литър и при обратния курс, ако той не е пълен, съответно две стотинки на литър“, обясни Терзийски.
По отношение на автомобилите от 3.5 до 12 т имаме най-ниския вариант в Европа, а за тези над 12 т с различни видове оси, той е среден за Европа. В момента върви процес по установяване на тарифите и тарифиране на тол таксите в България, допълни председателят на АПИ.
„От днес започна тестови етап на тол системата, който ще се осъществява с техническия обхват на пътищата, който е 10 800 км по задание за изграждане на системата и с тестови тарифи, взети от доклада на Световната банка. Този тестов период е симулационен и цели да се установи интегритета на основните пет компонента на системата. След приключването на този тестови етап, ще започне втори, който вече е свързан с реалното набиране на данни от устройства в превозните средства“, каза Терзийски.
На 16 август ние като оператор придобиваме системата и можем да изследваме нейната финансова устойчивост. Това няма по никакъв начин да влияе на тарифирането и събирането на пътни такси, категоричен е Терзийски.
По въпроса кои пътища ще влизат в обхвата на тол системата, Терзийски обясни, че АПИ изработва актуализирана карта, в която отчита класа на пътя, неговото състояние и свързаността между населените места. За общинските пътища ставката ще бъде нулева. Надявам се до месец да имаме предложения, допълни председателят на Пътната агенция.
За шофьорите, закупили електронна винетка до края на годината, Терзийски обясни, че тя ще важи докато изтече нейния срок и няма да има двойно таксуване.
„Следенето ще става както през софтуера на стационарните контролни точки, така и през софтуера на всеки автомобил“, посочи Терзийски.
В момента се ремонтират около 800 км републиканска пътна мрежа, включително 11 виадукта на магистралите "Хемус", "Тракия" и "Черно море", както и лявата тръба на тунел "Витиня", допълни още председателят на АПИ.