Лидерът на ПЕС Сергей Станишев коментира загубата, която страната ни претърпя в битката за отлагането на пакета "Мобилност". В сряда правилата за превозвачите влизат в пленарната зала, след като цяла година успяхме да я отлагаме.
"Два гласа не ни достигнаха днес, за да спрем гласуването на пакета „Мобилност“ в сряда в Европейския парламент. Това показа още веднъж дълбокото разделение сред депутатите – не по партиен, а по национален признак. Доволен съм, че Делегацията на българските социалисти беше в залата в пълен състав. Този резултат показа и че битката все още не е загубена", написа Станишев часове след гласуването.
"Ако можем наистина да съжаляваме за нещо, то е за пропуснатите възможности при преговорите между държавите-членки в Съвета, особено по време на Българското председателство. Тогава управляващите сметнаха, че е по-рейтингово да играят ва-банк на гребена на популистката вълна и отказаха въобще да преговарят по досието, уж в защита на националния интерес. Така просто подариха темата на Австрийското председателство, които нямаха подобни скрупули и си изиграха картите по-интелигентно – приетата позиция на Съвета отразява изцяло техния интерес. Това прави задачата ни в ЕП изключително трудна, предвид броя депутати от големите държави", пише още той.
По думите му, в условията на предизборна кампания е невъзможно да се постигне разумен и справедлив компромис по пакета от мерки за транспортния сектор и въпросът трябва да остане за разглеждане в следващия мандат на ЕП. Това беше и посланието ми към премиерите и партийните лидери на ПЕС миналата седмица.
"Предстоят интензивни дни на преговори и съгласуване на позиции. Необходима е пълна мобилизация на депутатите от всички страни, които ще бъдат негативно засегнати от планираните промени. В същото време, постъпилите допълнителни предложения за изменения са над 1200. В тази ситуация рискуваме да се приеме позиция, която в крайна сметка да не удовлетворява никого, а да послужи единствено на анти-европейците, които ще я развеят като знаме срещу „лошия“ ЕС. Така става винаги, когато националният егоизъм вземе връх над общия интерес и духа на компромис, сътрудничество и солидарност, който е заложен във функционирането на европейските институции.
А духът на националния егоизъм отдавна е пуснат от бутилката. Но каквото и да се случи в сряда, борбата е далеч от своя край – предстоят преговори между държавите-членки, Парламента и Комисията, които със сигурност ще отнемат много време. Вярвам, че трябва да водим битката до край, заради хората в транспортния сектор и техните семейства. Заради националния интерес на България. И заради ЕС, какъвто го искаме - на солидарността и справедливостта", посочва в заключение лидерът на ПЕС.
"Два гласа не ни достигнаха днес, за да спрем гласуването на пакета „Мобилност“ в сряда в Европейския парламент. Това показа още веднъж дълбокото разделение сред депутатите – не по партиен, а по национален признак. Доволен съм, че Делегацията на българските социалисти беше в залата в пълен състав. Този резултат показа и че битката все още не е загубена", написа Станишев часове след гласуването.
"Ако можем наистина да съжаляваме за нещо, то е за пропуснатите възможности при преговорите между държавите-членки в Съвета, особено по време на Българското председателство. Тогава управляващите сметнаха, че е по-рейтингово да играят ва-банк на гребена на популистката вълна и отказаха въобще да преговарят по досието, уж в защита на националния интерес. Така просто подариха темата на Австрийското председателство, които нямаха подобни скрупули и си изиграха картите по-интелигентно – приетата позиция на Съвета отразява изцяло техния интерес. Това прави задачата ни в ЕП изключително трудна, предвид броя депутати от големите държави", пише още той.
По думите му, в условията на предизборна кампания е невъзможно да се постигне разумен и справедлив компромис по пакета от мерки за транспортния сектор и въпросът трябва да остане за разглеждане в следващия мандат на ЕП. Това беше и посланието ми към премиерите и партийните лидери на ПЕС миналата седмица.
"Предстоят интензивни дни на преговори и съгласуване на позиции. Необходима е пълна мобилизация на депутатите от всички страни, които ще бъдат негативно засегнати от планираните промени. В същото време, постъпилите допълнителни предложения за изменения са над 1200. В тази ситуация рискуваме да се приеме позиция, която в крайна сметка да не удовлетворява никого, а да послужи единствено на анти-европейците, които ще я развеят като знаме срещу „лошия“ ЕС. Така става винаги, когато националният егоизъм вземе връх над общия интерес и духа на компромис, сътрудничество и солидарност, който е заложен във функционирането на европейските институции.
А духът на националния егоизъм отдавна е пуснат от бутилката. Но каквото и да се случи в сряда, борбата е далеч от своя край – предстоят преговори между държавите-членки, Парламента и Комисията, които със сигурност ще отнемат много време. Вярвам, че трябва да водим битката до край, заради хората в транспортния сектор и техните семейства. Заради националния интерес на България. И заради ЕС, какъвто го искаме - на солидарността и справедливостта", посочва в заключение лидерът на ПЕС.