Водачите в България не спазват ограниченията за скоростта по пътищата, обикновено намаляват преди стационарните камери, тъй като се знаят. По-добър ще бъде ефектът при замерване на средна скорост на отсечка, защото контролът ще бъде много по-голям, отколкото с камерата, коментира каза в Пловдив главният секретар на МВР Ивайло Иванов.
Този тип системи засичат момента на навлизане в контролирания участък, както и момента на излизане от него. На база на тях се изчислява средната скорост на автомобила и, ако тя е над разрешената, следва санкция.
В случая няма никакво значение с каква скорост водачът ще мине покрай камерата и така традиционното натискане на спирачките за пред обектива губи смисъл, аргументира той идеята си.
"Към момента вече има изградени две отсечки за измерване на средна скорост и въпрос на време е да получат лиценз от Българския институт по метрология за стандартизиране на измервателните уреди", уточни главен комисар Христо Терзийски, директор на Главна дирекция "Национална полиция".
По думите му едната е на третия тунел на АМ "Люлин", а другата е на пътя Пловдив – Карлово.
"С лицензирането на камерите, всички заснети от тях нарушения ще бъдат безапелационно приемани като доказателство в съда, ако някой реши да обжалва", каза още той и добави, че в момент на разработка са други две отсечки - на пътя Русе – Бяла и в района на село Микре.
Полицейският началник отбеляза, че промените са налагат, тъй като една от основните причини за тежките ПТП е завишената скорост. Като цяло, нарушенията на водачите са основен причинител на катастрофите, като според МВР чак след това идват поведението на пешеходците и пътните условия.
София, Пловдив и Варна водят в черната статистика на МВР за най-много жертви от катастрофи. За първите 7 месеца на 2019 година в столицата са загинали 41 души, в града под тепетата - 34, а във Варна - 29. Общо на територията на страната за същия период са станали 3564 катастрофи с 318 загинали и 4505 ранени.