Все повече български вина се налагат в САЩ. Американците харесват типичните наши сортове мавруд и рубин. Това заяви Меглена Михова, представителят на Concours Mondial de Bruxelles (СМВ) за България. Както „Марица” писа, 24-тото издание на Световното по вино се проведе от 5 до 7 май във Валядолид, Испания.

Родните производители направиха там фурор и грабнаха 58 медала - 1 голям златен, 23 златни и 34 сребърни. 38 от винените оскари са за червено вино, 13 за бяло и 7 за розе. Това дава шанс голяма част от новите наградени вина да пробият зад океана.

 Благодарение на отличното представяне на родните еликсири на миналогодишния формат на пътуващия винен конкурс, който се проведе в Пловдив, българското консулство  в Ню Йорк е съдействало за тяхното популяризиране в САЩ, а тази есен ще помогне за организирането на мащабна презентация.   Петър Джанев, който от години живее и работи там, а отскоро е представител на СМВ, е взел присърце да промотира отличените в конкурса български вина.

Той похвали генералния ни консул в Ню Йорк Милен Люцканов, който също помагал за маркетинга на нашите еликсири. Джанев призна, че американският пазар е труден и консервативен. Специално той прилагал различни маркетингови прийоми в заведения и магазини, но местните, по-скоро младите хора били склонни да  експериментират с напитки, различни от традиционните.

Въпреки това нашите вина имат ръст в САЩ, сочат проучванията на Меглена Михова. Предразсъдъците там са по-малки, отколкото в някои европейски страни. Тя даде пример с Холандия, където дълги години нашето вино е било синоним на лошо качество. Причината е, че през 90-те години сме изнасяли вина от зелено грозде, а това е сринало имиджа на страната ни като винопроизводител.

Истината е, че през последните години избите ни влагат много усилия и продуктите ни са с много добри характеристики, но трудно заличаваме лошата слава, допълни Меглена Михова. /Марица.бг