Трасето на мястото на катастрофата на АМ "Тракия" е изграждано през 1978 и рехабилитирано през 1998 година. Теренът е сравнително равен. Няма категорично разпоредба за мантинела, т.е всичко е по правилата. Това коментира в сутрешния блок на БНТ председателят на Българска Браншова Асоциация „Пътна безопасност“ д-р Николай Иванов.
„Мантинела по изисквания не е нужна“, обясни той.
„Най-голямата яснота ще даде автотехническата експертиза - на тази база може да разсъждаваме как е тръгнал механизмът за ПТП, съответните фактори и защо автобусът е загубил управлението“, заяви бившият началник на НСО ген. Румен Миланов.
„Най-вероятно е загубил управление автобусът преди да попадне в отводнителния окоп - там е "полегнал". Но дали ако е имало ограда, тя ще го задържи - аз малко се съмнявам в случая, това е моето мнение“, добави той.
Стоят още някои въпроси за изясняване - какво е направила шофьорката на лекия автомобил - загубила е поведение на пътя или е загубила вниманието си, обясни още той.
„Предпазните огради се слагат там, където щетите са по-малки. Най-вероятно автобусът е загубил управление преди да влезе в окопа. Момичето е загубило вниманието от пътя“, каза още Миланов.
И двамата с Николай Иванов - председател на Асоциация „Пътна безопасност“ са категорични, че по норми в конкретния участък няма изискване за мантинела.
„Мантинела по изисквания не е нужна“, обясни той.
„Най-голямата яснота ще даде автотехническата експертиза - на тази база може да разсъждаваме как е тръгнал механизмът за ПТП, съответните фактори и защо автобусът е загубил управлението“, заяви бившият началник на НСО ген. Румен Миланов.
„Най-вероятно е загубил управление автобусът преди да попадне в отводнителния окоп - там е "полегнал". Но дали ако е имало ограда, тя ще го задържи - аз малко се съмнявам в случая, това е моето мнение“, добави той.
Стоят още някои въпроси за изясняване - какво е направила шофьорката на лекия автомобил - загубила е поведение на пътя или е загубила вниманието си, обясни още той.
„Предпазните огради се слагат там, където щетите са по-малки. Най-вероятно автобусът е загубил управление преди да влезе в окопа. Момичето е загубило вниманието от пътя“, каза още Миланов.
И двамата с Николай Иванов - председател на Асоциация „Пътна безопасност“ са категорични, че по норми в конкретния участък няма изискване за мантинела.