Според Йонко Иванов от Съюза на професионалните автоинструктори всеки тунел има отговорник по безопасността, който трябва не само да прави регулярни, но и внезапни проверки на съоръжението. Тази разпоредба е разписана още през 2007 година.
"Тази наредба е доста стара. Там пише, че на период от 5 години трябва да се правят проверки. Това не изключва факта, че се променя статута на този тунел. Едно е да минат 10 000 автомобила, друго е да минат 100 000. Както мен ме карат да карам със зимни гуми, така аз искам да карам по безопасни пътища, а не моите близки да падне нещо и да ме удари. Трябва да загине човек, за да направим нещо в тази държава", заяви Иванов пред БНТ.
Предстои оценката на експертите, а от Агенция "Пътна инфраструктура" не могат да посочат чия е вината за трагедията в тунел "Ечемишка".