Американско проучване разкрива силно смущаваща тенденция - оказва се, че между 80 и 90% от младежите в различна степен не съумяват да оценят достоверността на информацията, която използват.

Повечето от учениците от 4-и до 8-и клас не могат да отсеят статиите от рекламните публикации. Данните от проучване на университета в Станфорд посочват, че единствената рецепта за справяне с фалшивите новини е образованието.

"Ако децата са нашето бъдеще, то може да се окаже, че бъдещето ни е много зле информирано" - така започва статията, посветена на проучването.

Първите коментари на екипа, провел изследването, по повод резултатите са обобщени като "тревожни" и "мрачни". В проучването са участвали 7 800 респонденти от 12 щата, като става дума за ученици от среден и горен курс, както и за колежани. То е продължило повече от година, а резултатите са обобщени през ноември м.г.

Анализаторите били шокирани да установят високият процент сред младежите, които не съумяват да оценят достоверността на информацията, която използват.

Притеснително е, че част от децата, които не могат да отсеят статиите от рекламните публикации, схващат, че става дума за реклама, но въпреки това приемат данните за "чиста монета".

Единственото решение, според учените от Стандфорд, както и други участници в многобройни семинари и лекции по темата, за справяне с проблема е образованието.

Анализаторите са категорични, че обучението по медийна педагодика или новинарска грамотност трябва да бъде въведено задължително. Дългосрочната задача е да се изгради умението у младите читатели да разпознават качествените и достоверни четива.