Започва ли голямата реконструкция на "В. Априлов", която предвижда разширяване и нова връзка с "Шести септември", и какво точно ще се прави на булеварда? Това се питат живеещите в района, след като от EVN „България Топлофикация” вече струпаха машини и съоръжения на източното платно срещу Бунарджика. Проверка на "Марица" установи, че генерален ремонт това лято няма да има. На EVN е издадено разрешение за разкопаване на пътя, за да се прокарат нови тръби за парно. След това участъкът ще бъде асфалтиран само на това място, а паважът на западното платно остава. Междувременно  голямата община води разговори  с ВиК-Пловдив за подмяна и на техните тръби, докато трасето е разкопано. "Има жалби от живеещите в кооперациите до парка на Бунарджика, а също така и на ул. "Ген. Кюркчиев", че канализацията не може да поеме обратните води, а при дъжд се наводняват мазетата и гаражите", каза кметът на район "Централен" Георги Стаменов.   

Ремонтът  на бул. „Васил Априлов” не беше предвиден в първоначалните планове  за тази година на община Пловдив. По тази причина и с мотив, че най-напред трябва да бъде завършен бул. „Руски”, в  плана на бюджета  за павираната част от шосето не бяха заложени  средства.   Наскоро кметът Иван Тотев обясни, че решението  за бърз старт на реконструкцията  е взето по предложение  на EVN, тъй като компанията е заложила в тазгодишната си  програма инвестиции на бул. „Васил Априлов”.   Преценили сме, че  не бива да бавим топлофицирането на района и че работата  трябва да върви съвместно, а не да разкопаваме  отново  булеварда след време,  обясни градоначалникът.  

„Тази година ще  се работи  в двете ленти, където ще бъдат прекарани подземните комуникации. Догодина  община Пловдив ще изпълни строително-монтажни работи по реконструкцията на пътната част  в другите две ленти от западната страна”, обясни  вчера кметът на район „Централен” Георги Стаменов.  Общината и EVN се разбрали, че „Топлофикация” ще поеме разходите  не само за тръбопровода и отклоненията към сградите, но и по асфалтирането на булеварда в частта, където ще разкопава. Това пък ще спести средства  на местния  бюджет при голямата реконструкция.  "Това е оптимистичният вариант,  при който булевардът няма да се затваря изцяло", коментира Георги Стаменов. 

 По проект  бул. „Васил Априлов” трябва да бъде разширен почти двойно  от западната му страна, в участъка между „Пещерско шосе” и бул. „Шести септември”. Новото платно ще се строи, когато приключи отчуждаването на частните имоти. Процедурата  е започнала, но е тежка и продължителна и част от терените  все още не са отчуждени.  "Ако  приключим бързо с тази процедура, догодина ще може да се работи както в западната част от съществуващото платно, така и в новата улична регулация", планира Иван Тотев.  

При актуализацията на бюджета за бул. „Васил Априлов” са заделени 1 млн. лева. Обявена е обществена поръчка за 3,5 млн. лева, но засега няма избран изпълнител.  Според  разчетите при проектирането реконструкцията и  разширението на  този участък от булеварда струват 7 млн. лева.