"Институцията, която представлявам, е създадена да помага на хората. Не трябваше да се вдига толкова шум около пътуването ми с влак. Акцентът трябва да е върху проблемите на хората и решението им. По пътя от София до Варна приех 117 жалби, но се срещнах с много повече хора." Това каза омбудсманът на Република България Мая Манолова минути, след като слезе от влака на гарата във Варна.

Общественият защитник заяви със задоволство, че е имало много хора, които са се качвали във влака само за да я поздравят за работата, която върши. "Иначе жалбите на хората са от целия спектър на проблемите, които тормозят българските граждани - кредити, банки, частни съдебни изпълнители, продажба на кредити от банки на колекторски фирми.

Проблемите с ТЕЛК и промените в медицинската експертиза, които оставят хора с по-малък процент, реално без подкрепа от държавата и без пенсии за инвалидност. Хора се оплакаха и от проблеми със сега действащата асистентска услуга. На място ни показаха как общините си измислят разни условия само и само да не предоставят услугата личен асистент, което ще се промени от следващата година със Закона за личната помощ", допълни омбудсманът. Във връзка с пътуването й с обществен транспорт - автобус до Стара Загора и влак до Варна, Манолова сподели, че би посъветвала представителите на всички институции, както и политиците да бъдат по-често сред хората. Според нея общественият транспорт е една чудесна възможност да се срещнеш с хората.

Омбудсманът участва в среща при областния управител на Варна Стоян Пасев с бивши служители на фалирала авиокомпания заради неизплатените им с месеци трудови възнаграждения и обезщетения, както и с ръководствата на Окръжния и Районния съд по повод предложенията за създаване на специализирани съдебни състави и щадящо правосъдие по отношение на деца в родителски конфликт.