Транспортният подлез, който ще свързва директно бул. „Васил Априлов” и „Македония” под жп ареала на Централна гара, минава през 38 поземлени имота. От тях 27 са частни, останалите са общински и държавни. Имотите, предвидени за отчуждаване, са с различни площи - между десетина квадрата до около три декара. Това се вижда от проектната документация, внесена в Общинския съвет.

На първата сесия след лятната ваканция, насрочена за 13 септември, местният парламент ще обсъжда изменението на Подробния устройствен план и Плана за улична регулация (ПУП - ПУР). Комуникационно-транспортното съоръжение е част от проекта за рехабилитацията на железопътния участък Пловдив - Бургас, която ще се изпълнява от НКЖИ със средства по оперативна програма. 

Пробивът започва от бул. „Васил Априлов”, като постепенно от пресечката с ул. „Велико Търново” слиза под градинката на кръговото и минава успоредно на пешеходния подлез до гарата под бившата Транспортна болница, след това под паркинга на автогара „Юг” и покрай залата на стадион „Спартак” излиза отгоре на ул. „Димитър Талев”, за да се включи в бул. „Македония”, разказва за мащабния проект "Марица".

Срещу проекта са подадени 12 възражения, от които две жалби са внесени в Административния съд. Но протестите на собствениците са оставени без уважение с аргумент, че се прави нова комуникация и при проектирането е приет вариант, при който новата улична регулация засяга минимални площи. Имотите, засегнати с проекта, се намират на бул. „Македония” 14 и от №20 до 34, а също така на ул. „Бяло море” 2 и ул. „Енисей” 4. 

Срещу проекта е възразил и Чавдар Пенчев, управителят на фирма „Триера”, собственик на бившите хали в "Кючук Париж". Той твърди, че новият път ще попречи на транспортното обслужване на лекарските кабинети и денталната клиника. 

Възражения са внесли и живеещите на бул. „Руски” 92 . Собствениците с адрес „Васил Априлов” 10 се опасяват, че няма как да вкарват колите в двора на кооперацията си.