Дали днес можеше Audi R8 да е братовчед на Mercedes-AMG GT? Отговорът е да, като не става въпрос за паралелна вселена или сцена от сериала „От другата страна”, а нещо, което наистина можеше да е факт.
Основите за това се полагат преди точно 60 години, когато Daimler, помолен от Фридрих Флик, купува мажоритарния пакет акции в Auto Union. Въпросният Флик иска сливане на двете компании. Той е сред основните акционери в Daimler и Auto Union, пише vesti.bg
Смята, че двете компании произвеждат продукти, които биха се допълвали един друг, затова използва влиянието си, за да се осъществи въпросната сделка.
Daimler-Benz AG придобива почти 88% от акциите на Auto Union, като в новогодишната нощ на 1959 г. закупува и останалите дялове. По това време Auto Union изгражда завода си в Инголщат, където премества цялото си производство. Daimler взима под аренда стария завод на Auto Union в Дюселдорф, след което го продава през 1962 г.
Auto Union използва приходите от продажбата, както и допълнителни 340 млн. германски марки от Daimler, за да модернизира моделната си гама. За да помогне в този процес, Daimler изпраща един от най-добрите си инженери в Инголщат през 1963 г. Лудвиг Краус взима със себе си екип и почти завърша 4-цилиндровия двигател, обозначен M 118.
Това е чудо за Auto Union, тъй като до този момент компанията прави само 2-тактови двигатели. Новият двигател задвижва първото следвоенно Audi, появило се през 1965.
През 1964 г. Daimler продава Auto Union на Volkswagen. Daimler твърди, че оставя своето влияние, тъй като Краус става технически директор в Auto Union и е добре запознат с няколко модела Mercedes, които били в процес на разработване. Не само това, но Daimler заявява, че „не е изненада, че купето на първото Audi 100, разработено от Auto Union, споделя общи черти с W 119″, а също и с разработен от Mercedes двигател.
Основите за това се полагат преди точно 60 години, когато Daimler, помолен от Фридрих Флик, купува мажоритарния пакет акции в Auto Union. Въпросният Флик иска сливане на двете компании. Той е сред основните акционери в Daimler и Auto Union, пише vesti.bg
Смята, че двете компании произвеждат продукти, които биха се допълвали един друг, затова използва влиянието си, за да се осъществи въпросната сделка.
Daimler-Benz AG придобива почти 88% от акциите на Auto Union, като в новогодишната нощ на 1959 г. закупува и останалите дялове. По това време Auto Union изгражда завода си в Инголщат, където премества цялото си производство. Daimler взима под аренда стария завод на Auto Union в Дюселдорф, след което го продава през 1962 г.
Auto Union използва приходите от продажбата, както и допълнителни 340 млн. германски марки от Daimler, за да модернизира моделната си гама. За да помогне в този процес, Daimler изпраща един от най-добрите си инженери в Инголщат през 1963 г. Лудвиг Краус взима със себе си екип и почти завърша 4-цилиндровия двигател, обозначен M 118.
Това е чудо за Auto Union, тъй като до този момент компанията прави само 2-тактови двигатели. Новият двигател задвижва първото следвоенно Audi, появило се през 1965.
През 1964 г. Daimler продава Auto Union на Volkswagen. Daimler твърди, че оставя своето влияние, тъй като Краус става технически директор в Auto Union и е добре запознат с няколко модела Mercedes, които били в процес на разработване. Не само това, но Daimler заявява, че „не е изненада, че купето на първото Audi 100, разработено от Auto Union, споделя общи черти с W 119″, а също и с разработен от Mercedes двигател.