С електронни билети и карти ще пътуваме в градския транспорт в Пловдив от 1 април. Това съобщи вчера кметът Иван Тотев, като уточни, че това е чернова, тъй като има много подготвителни процеси, които трябва да влязат в сила. Цените се подготвят в момента и ще се приемат от Общинския съвет през януари.
В първите месеци на новата година ще се возим в рейсовете с досегашните карти и билети. Бюрата обаче няма да продават кетапи за една година и за шест месеца.
Проектът, чиято стойност е 44 млн. лева, трябва да бъде завършен до края на декември, а документацията да се отчете до 2 февруари. Тези срокове не пречат електронното таксуване да се въведе по-късно, защото е необходимо време за информационна кампания, каза ръководителят на транспортния проект Борислав Кръстев. На пътниците ще се обяснява откъде ще купуват превозните документи и как трябва да се таксуват.
Според препоръките на консултантската фирма „Инфра смарт консулт” еднократното билетче от един лев трябва да се запази, но да се въведе и времеви билет за 45-60 минути и цена между 1,40 и 1,50 лева. Този билет ще позволява прехвърляне на няколко автобуса. Консултантите предлагат европейския модел на цените на обикновените карти - да са равни на 40 пътувания на месец. Това означава 40 лева за целия градски транспорт вместо 80 лева в момента. От „Инфра” препоръчват цените на картите за ученици, пенсионери, студенти и инвалиди да бъдат с 50 процента по-евтини, тоест 20 лева. В момента те са 16 лева.
Засега не може да се говори за никакви конкретни цени, парира Иван Тотев репортерския въпрос дали ще има увеличение на преференциалните карти.
Транспортният проект е пред завършване. В момента се оборудват автобусите на основните превозвачи „Автотранс” и „Хеброс бус”. До края на тази седмица ще бъде пилотно подготвена линия № 22. От 354 автобусни спирки, където ще се монтират електронни информационни табели, 202 са захранени с еленергия и са пред приключване още 23. Табелите са доставени, но по молба на изпълнителите ще се поставят, преди да бъдат приети, за да не се потрошат от вандали. Смятаме, че при тези темпове на работа в края на годината ще бъдат готови всички спирки, прогнозира Борислав Кръстев.
Велоалеите са изпълнени и до края на ноември трябва да бъде направена вертикалната и хоризонтална маркировка, обясни ръководителят на проекта. Той помоли пловдивчани за още малко търпение, тъй като в момента с червена боя се маркират велотрасетата през последните кръстовища на бул. „България”, „Никола Вапцаров”, на бул. „Дунав” и „Васил Априлов”, както и на бул. „Кн. Мария Луиза” и „Петко Д. Петков”. Предполага се, че ограниченията за движение ще се премахнат до края на тази седмица.
Подмяната на светофарите също се прави по транспортния проект. Работи се на 43 кръстовища, а 600 уредби вече са оборудвани с LED светлини. Монтирани са 10 контролера. Монтажът върви на Сточна гара, а също така на ул. „Гладстон” и „Преслав”, където едновременно на острова се скосява настилката за преминаване на хора с увреждания. Центърът за управление на трафика се оборудва на бул. „Шести септември” и Цариградско шосе, в тъй наречения бивш хотел на Ванко I. До края на тази седмица предстои доставка и монтаж на сървъра и видеостената и тяхното тестване на пилотната линия № 22. Благодарение на изпълнителите и хубавото време работата върви в срок и в края на годината ще можем да се поздравим с успешно изпълнен проект, оптимистично обобщи Борислав Кръстев.
Напишете коментар