Нощните нелегални гонки, които лятото държаха будни столичани до ранните часове, от седмица се преместиха на Витоша. Планината освен скиори всяка вечер след падането на обилния сняг в неделя събира любителите на високите скорости от всички краища на София. Собствениците на евтини соцвозила, пред среден клас беемвета със задно предаване до скъпи лимузини с 4x4 задвижване и джипове се събират, за да дрифтират по завоите, необезпокоявани от насрещното движение, както и да правят „слънца” (въртене в кръг). Освен любители на адреналина „трасето” се използва за тренировки и от професионални рали пилоти, които оборудват колите си с два реда фарове, осветяващи участъка почти като през деня, и изпитват възможностите и настройките на техниката, както и пилотските си умения, пише „Телеграф”.
Сбирките на Витоша се уговарят обикновено в автофорумите, както и в различни Фейсбук групи . „Колко сме за довечера” и „Някой ще кара ли довечера” са сред най-често задаваните въпроси. Дори шофьорът да не се е разбрал с някого и отиде сам, групата ентусиасти ще го приеме, защото настроението е приятелско, а всички са обединени от една страст.
В планината залози не се правят, но газта в снега се раздава докрай, разказват участниците.
Още към 21.30 часа в понеделник групи от по 2-3 коли се изкачваха по виещите се завои на Витоша. Отсечките за даване на газ са две - от разклона за местността Копитото до паркинга на Златните мостове, където мястото е по-широко и се правят срещите, както и пътят за телевизионната кула на Копитото. В понеделник да вдигнат адреналина бяха дошли и собственици на стари „Форд Фиеста”, „Голф 2” и „Рено 9”. Най-сериозно присъствие традиционно в планината беше за шофьорите с беемветата от е30, е34, е36, е46 и е39. Беемветата са предпочитани, защото се оборудват с т.нар. шпер диференциали, които прехвърлят мощност и върху двете задни колела, което ги прави страхотни за дрифт.
Три високопроходими джипа бяха готови да изваждат водачите, които се случва да изпуснат някой завой , но в понеделник такива нямаше. Джип „Исузу”, чийто шофьор го пързаляше на спускане, се размина на косъм с друга кола, изкачваща се отдолу, но до инцидент не се стигна, защото водачите успяха да спрат.
Част от участниците в карането имат станции в колите, по които ги предупреждават дали трасето е чисто от други коли и дали има закъсал, нуждаещ се от помощ.
Нощта в понеделник принадлежеше на млад шофьор с червена „Лада”. Младежът единодушно беше определен като най-смелия водач на вечерта, защото поднасяше най-много задницата на своята „Лада”, след което я овладяваше отново с контриране на волана. Накрая я паркира на дрифт пред зрителите, а фен на изпълнението му се хвърли пред колата и започна да се кланя.
Сбирките на Витоша се уговарят обикновено в автофорумите, както и в различни Фейсбук групи . „Колко сме за довечера” и „Някой ще кара ли довечера” са сред най-често задаваните въпроси. Дори шофьорът да не се е разбрал с някого и отиде сам, групата ентусиасти ще го приеме, защото настроението е приятелско, а всички са обединени от една страст.
В планината залози не се правят, но газта в снега се раздава докрай, разказват участниците.
Още към 21.30 часа в понеделник групи от по 2-3 коли се изкачваха по виещите се завои на Витоша. Отсечките за даване на газ са две - от разклона за местността Копитото до паркинга на Златните мостове, където мястото е по-широко и се правят срещите, както и пътят за телевизионната кула на Копитото. В понеделник да вдигнат адреналина бяха дошли и собственици на стари „Форд Фиеста”, „Голф 2” и „Рено 9”. Най-сериозно присъствие традиционно в планината беше за шофьорите с беемветата от е30, е34, е36, е46 и е39. Беемветата са предпочитани, защото се оборудват с т.нар. шпер диференциали, които прехвърлят мощност и върху двете задни колела, което ги прави страхотни за дрифт.
Три високопроходими джипа бяха готови да изваждат водачите, които се случва да изпуснат някой завой , но в понеделник такива нямаше. Джип „Исузу”, чийто шофьор го пързаляше на спускане, се размина на косъм с друга кола, изкачваща се отдолу, но до инцидент не се стигна, защото водачите успяха да спрат.
Част от участниците в карането имат станции в колите, по които ги предупреждават дали трасето е чисто от други коли и дали има закъсал, нуждаещ се от помощ.
Нощта в понеделник принадлежеше на млад шофьор с червена „Лада”. Младежът единодушно беше определен като най-смелия водач на вечерта, защото поднасяше най-много задницата на своята „Лада”, след което я овладяваше отново с контриране на волана. Накрая я паркира на дрифт пред зрителите, а фен на изпълнението му се хвърли пред колата и започна да се кланя.