Повреда на релсовия път, а не високата скорост е причинила трагедията в Хитрино. Това показва нова техническа експертиза, изготвена от международни експерти, съобщиха от "Булмаркет" - компанията собственик на взривилата се композиция.

Експертизата на чуждестранните вещи лица инж. Лука Пъиш - експерт по железопътна техника към Министерството на правосъдието в Румъния и екип специалисти от Института по железопътна техника в Берлин, доказва, че повреда на стрелката, която разделя коловозите е истинската причина за инцидента от декември 2016 г.  в с. Хитрино, при който композиция с цистерни дерайлира, а последвалият взрив причини смъртта на 7 души.

Експертите правят и друго заключение - че пробитата цистерна е с полусферични дъна, които са опасни поради своята крехкост. Още през 80-те години на миналия век те са спрени от производство, а за експлоатираните от този тип вагони има предписания за монтиране на допълнителни защитни елементи.
 
Установени са и данни, че след изтичане на пропилена от цистерната дежурните енергодиспечери са подали електричество в контактната мрежа, с което са предизвикани волтови дъги, които е много вероятно да са причинили взрива. Данните са от частно разследване и бяха представени отръководството на "Булмаркет".

В обвинението сега е посочено, че товарният влак е навлязъл в гара Хитрино със 78 км/ч при разрешени 40. Това е довело до дерайлирането на вагоните, изтичането на газ пропилен и последвалата експозиция, при която загинаха 7 души, а повече от 30 души пострадаха. Обвинени за това са машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков. Делото срещу тях се гледа по съкратеното производство. Следващите заседания на Шуменския окръжен съд са на  21, 22 и 30 март и на 16, 17 и 19 април. Още шест дати са определени и за май.