Специалисти от Междудържавния авиационен комитет (МАК) са разшифровали речевия самописец на самолета Ан-148, който се разби в Подмосковието на 11 февруари.
Според източници, запознати с хода на разследването, разшифрованите разговори на пилотите сочат, че те са забелязали разминавания в показателите за скоростта, но след като не са разбрали каква е причината за това, са взели съдбоносното решение да понижат височината на полета и да се опитат да го приземят.
Както съобщава телеграм каналът Mash в първите минути на полета екипажът забелязва разминавания в показателите на датчиците за скоростта, но не успява да реагира адекватно на възникналата извънредна ситуация.
Опитвайки се да реагират по някакъв начин, летците изключват автопилота и започват снижаване, което се оказва фатално. Ситуацията излиза от контрол, самолетът започва да пада, в кабината на пилотите настъпва паника. След броени секунди Ан-148 рухва на земята.
В МАК вече реагираха на изтичането на информация и подчертаха, че разчитането на разговорите между пилотите от черната кутия още продължава.
БЛИЦ припомня, че на 14 февруари специалистите от МАК обявиха, че основната версия за катастрофата със самолета на "Саратовски авиолинии" е погрешната работа на датчиците за скоростта, които са давали неверни показания заради обледеняване.
"Особената ситуация на борда е започнала да се развива две и половина минути след излитането на височина 1300 метра и скорост около 465-470 км/ч. Това е станало заради обледеняването на ППД (приемниците на пълното налягане - бел.ред.) при изключено състояние на системите за затоплянето им", се казва в изводите на комисията за причините на катастрофата.
Според източници, запознати с хода на разследването, разшифрованите разговори на пилотите сочат, че те са забелязали разминавания в показателите за скоростта, но след като не са разбрали каква е причината за това, са взели съдбоносното решение да понижат височината на полета и да се опитат да го приземят.
Както съобщава телеграм каналът Mash в първите минути на полета екипажът забелязва разминавания в показателите на датчиците за скоростта, но не успява да реагира адекватно на възникналата извънредна ситуация.
Опитвайки се да реагират по някакъв начин, летците изключват автопилота и започват снижаване, което се оказва фатално. Ситуацията излиза от контрол, самолетът започва да пада, в кабината на пилотите настъпва паника. След броени секунди Ан-148 рухва на земята.
В МАК вече реагираха на изтичането на информация и подчертаха, че разчитането на разговорите между пилотите от черната кутия още продължава.
БЛИЦ припомня, че на 14 февруари специалистите от МАК обявиха, че основната версия за катастрофата със самолета на "Саратовски авиолинии" е погрешната работа на датчиците за скоростта, които са давали неверни показания заради обледеняване.
"Особената ситуация на борда е започнала да се развива две и половина минути след излитането на височина 1300 метра и скорост около 465-470 км/ч. Това е станало заради обледеняването на ППД (приемниците на пълното налягане - бел.ред.) при изключено състояние на системите за затоплянето им", се казва в изводите на комисията за причините на катастрофата.