Общинската фондация "Пловдив 2019" разполага тази година с 5 524 790 лева бюджет. Парите са са маркетинг, реклама, международни и административни дейности. Това става ясно от отчета, който ще се разглежда в Общинския съвет на сесията на 14 септември.

Над половин милион лева бяха останали неизразходвани през миналата година и са прехвърлени за 2017-а. С  решение на Общинския съвет, взето преди лятната ваканция на местния парламент, от градския бюджет на фондацията са дадени още 3 385 000 лева. Тези пари са предназначени за финансиране на проекти за Европейска столица на културата.

От доклада се вижда, че са одобрени проекти по отворена програма за 2 050 000 лева. За маркетинг и реклама са планирани близо половин милион лева.  Още толкова  - 520 000 лева, ще бъдат похарчени през годината за човешкия ресурс, тоест за екипа, който работи във фондацията.

За консултантски услуги, които ползва екипът на "Пловдив 2019", са предвидени 80 000 лева. Разходите за посрещане на гости, или както те се наричат външни партньори, са в размер на 40 000 лева. В тази сума влиза заплащането на сметките в хотел, транспорт и храна. За командировки в страната ще се разпределят 6000 лева, а в чужди държави - 30 000 лева. Още 15 000 лева са приготвени за участие в международни срещи. Сметките са вода, гориво и енергия ще се покриват с 30 000 лева, софтуер и техника - с 22 000. Управителният съвет на фондацията, който в момента е в намален състав, работи без възнаграждения.