28-годишният Уил Блек, 24-годишният Джейкъб Никол и 22-годишният Майкъл - три различни лица, споделили еднаква съдба. Преди години британците откриват своята "случайна смърт" на едно и също място - супер яхта във Великобритания, където са наети на работа. А законите в морското право не дават друга възможност на близките, освен да се примирят с констатираната причина за смъртта и да намерят своята нова лична борба - постигане на повече справедливост, права и хуманно отношение към служителите на борда.

Разкош, лукс и изобилие - това предлагат най-луксозните супер яхти на Острова. Тези кораби могат да се похвалят със СПА, киносалони и денонощна луксозна трапезария. Оборудвани са също така с подводница, място за три хеликоптера и басейн, който се превръща в дансинг. Супер яхтата "Еклипс" е оценена на 1 млн. паунда. Под всичкия лукс обаче съществува и един по-тъмен свят, разкриващ експлоатация, небрежност и дори смърт.

Докато милионери се наслаждават на разкошни апартаменти, персоналът си дели тесни кабини без прозорци в дъното на кораба. Работните часове са мъчение – нормата е 20 часа на ден.

28-годишният Уил от Рипли, Съри, работи 2 седмици на супер яхтата "Бураска" като офицер, отговарящ за екипажа и оборудването. Но през септември 2010 изчезва. Неговото тяло никога не е намерено, но се смята, че е загинал, след като лодката, която е управлявал, се е сблъскала с друга лодка на пристанище в Монако.

Майката на Уил разказва, че капитанът на кораба е постъпил нехуманно със семейството ѝ.

"Изглеждаше, че за тях той не съществува, не им пукаше. Къде беше респектът им към живота му?", споделя тя, цитирана от "Daily Mail".

Семейството остава без помощ и подкрепа в този тежък момент. Когато успяват да говорят с полицията се разбира, че договорът на Уил не включва застраховка. Семейството трябва да заплати голяма сума пари за издирването на сина си. За щастие, организация в Монако съчувства на семейството и плаща издирването.

Подобна е съдбата и на Джейкъб Никол, на 24 години, който загива, докато почиства въже, закачено на пристанище в Майорка през 2015 г. Момчето изпада в кома и миналото лято умира. Съдът в Бирмингам е отсъдил случайна смърт.

Такава причина за смъртта е записана и на 22-годишния Майкъл, който е работил като управител на водни спортове на кораба "Фейт", собственост на канадския милионер Лоуренс Строл.

Корабът е пристигнал на пристанище във Франция. Майкъл е направил две смени, една след друга. По-късно момчето е отишло в местен бар със свои приятели. Когато се върнал, корабът бил заключен и се е наложило да се покатери, за да отвори вратата за спешни случаи и да се прибере, но пада и умира.

Собственикът на яхтата твърди, че няма такава врата и отрича, че е работил прекалено много часове.

Според законите в морското право това, което се случва на корабите се регулира от законите на държавата, в която е регистриран корабът. Това обикновено са малки пристанища, познати като Flags of Convenience (FOC), които имат много слаби закони за правата на работниците.

Ако на борда се установи престъпление, то 12 мили след бреговата линия вече не сте защитени от полицията. Вместо това отговорността пада върху FOC. А споразуменията на FOC означават, че корабособствениците могат да заобиколят трудовото законодателство на Великобритания.

Сестрата на загиналия Уил - Росана, казва, че много от тези щати на FOC не са склонни да разследват неправомерни действия, защото се страхуват собствениците на супер яхтите да не се регистрират другаде. По този начин могат да изгубят милионите им. Сега семейството на Уил се бори това да се промени.

Полицай Филип Шарп, от своя страна, пише писмо с препоръки до собственика на яхтата и други морски агенции за евентуални бъдещи процедурни промени. Той иска да се гарантира, че няма да се работи прекалено много часове и да има достъп до кораба по всяко време.