С изнесено заседание днес продължи делото срещу машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков, обвинени за влаковата катастрофа в Хитрино.

За втори път  Шуменският окръжен съд излиза извън залата. Първият път в Окръжната следствена служба бяха предявени части от жп съоръженията, складирани там. За днес от Националната компания "Железопътна инфраструктура" осигуриха в рамките на три часа по железния път да не преминават влакове, а всички присъстващи бяха инструктирани за безопасност. Призованите свидетели от компанията превозвач и НКЖИ демонстрираха работата на стрелка пет, спореха дали и как осигурява безопасност за дадения маршрут и дори опитаха да счупят съоръжението, за да демонстрират твърденията си. Спор имаше за състоянието веднага след инцидента, когато всички свидетели са направили заедно оглед. Представителите на НКЖИ бяха категорични, че дори стрелката да не е била изправна, както твърди защитата, при преминаване на фаталния влак с 40 километра в час, а не със 78, не би се стигнало до инцидента. 

Целите на този оглед обясниха адвокат Ивайло Йорданов и прокурор Маргарита Георгиева.

"Искаме да я видим как трябва да бъде, след като знаем от огледа вече как е била".

"На следващото съдебно заседание на 15 ноември, което ще се проведе при изслушване на комплексната съдебно-техническа експертиза, да имат визуална представа от съоръжения, и от всичко останало".

Днес хора от Хитрино не посмяха да наблюдават откритото заседание на Шуменския окръжен съд. Единствен до жп линиите стоеше Емин Сали. Той има 30-годишен стаж като помощник машинист, а дъщеря му ослепя напълно след взрива.

"Тука сега търсят под вола теле, за мене. За машинистите не искам присъда. Присъда искам за ръководството. Дъщеря ми е много зле, да има две очи, друго нищо не искам".

При дерайлирането на товарната композиция през 2016 година, превозваща пропилен и пропан бутан и последвалия взрив, загинаха 7 души, а 29 бяха ранени. Разрушени бяха и десетки сгради в района.