Половинчато електронното обслужване превърна пловдивски шофьор в заложник на НАП и КАТ. За нелепата, но изнервяща ситуация сигнализира 49-годишният Янко Иванов. Човекът обяснил, че имал актове от КАТ отпреди няколко години, които бил платил веднага. Дори ползвал полагащата се за своевременно разплащане отстъпка.  

„Платил съм едната глоба на 14 май 2014 г., а другата - на 12 април 2016 г.. Въпреки това в края на февруари 2018 г. получих постановление за налагане на обезпечителни мерки от НАП, в което ме уведомяват, че е наложен запор върху колата ми, марка „Ауди“, заради същите тези глоби", разказа пловдивчанинът пред "Марица", като показа и документите по случая.  

Мъжът имал намерение да продава автомобила си, но наложеният запор осуетил плановете му. Той веднага отишъл в НАП-Пловдив, за да се срещне с публичния изпълнител, подписал постановлението за запора. Служителката Албена Чунчукова обаче му заявила, че при тях няма информация, че двете глоби са платени. В системата обаче била отразена трета стара глоба от 50 лева, за която пишело, че е платена. 

За да докаже, че е изряден, Янко хукнал по банки, да си набави сам копия на платежните отпреди няколко години. Получил разпечатка и от архива на КАТ-Пловдив, в която е отразено, че действително двете санкции са били платени своевременно. И това обаче се оказало недостатъчно, за да падне запорът върху возилото му. Стигнало се дори до куриозната ситуация публичният изпълнител да му предложи да запорира някакъв негов имот, а да освободи колата му, за да може той да я продаде. 

„Тази административна неразбория може да скъса нервите на всеки изряден платец. Толкова ли е трудно да се свържат системите на КАТ и НАП, за да не губят време и да не късат нервите на хората. А от това страдат и чиновниците, и полицаите“, възмущава се Янко Иванов. 

„Ние работим с данни, които са ни предоставени по електронен път от ГД „Национална полиция“. Данните в тази система се актуализират след извършване на съответното плащане от лицето. Но това не става автоматично. Когато разполагаме с информация за плащането, не се съставя изпълнително дело. Данните от ГДНП постъпват при нас по електронен път, след това системата ни, при изтичане на 12-месечен срок от налагането на глобата, автоматично образува изпълнително дело и се изпраща електронно писмо“, обясни принципно ситуацията пресаташето на НАП-Пловдив Елена Манолова.   

От пресцентъра на дирекцията на полицията под тепетата пък поискаха въпросите по случая да бъдат зададени в писмена форма, за да дадат отговор по казуса. 

Това не е първият подобен случай. Наскоро шофьор на автобус, който си платил глобата, но като отишъл в КАТ, се оказало, че това не е отразено в системата им. Накарали го да плати втори път, за да може да си получи талона. 

Според информатори в подобен „електронен“ капан между институциите годишно попадат хиляди пловдивчани. И този хаос ще продължава да създава главоболия, докато връзката между институциите стане бърза и безотказна.