Новото платно на пътя Пловдив - Асеновград ще бъде завършено до края на тази година, а цялото шосе ще пуснем за движение предсрочно, ако времето е хубаво. Това съобщи вчера Юлиан Инджов, собственик на софийската фирма "ИСА - 2000", която строи трасето.
Строителството върви с добри темпове, коментираха областният управител Здравко Димитров и шефът на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Дончо Атанасов, след като инспектираха на място изграждането на скоростния път. Стартът беше даден в началото на август и по договор шосето трябва да бъде готово за 18 месеца, но строителите, започнали изкопните работи от Асеновград, вече са задминали КЦМ, като са изградили в този участък пътната основа. "До Пловдив ни остават още 3,5 км, след което ще можем да полагаме асфалт", обясни инж. Юлиан Инджов. Ако работата върви безпроблемно, догодина с два пласта асфалт ще бъде обновена настилката на съществуващото платно.
Реконструкцията и разширението на пътя струва 24 792 216 лева. По-голяма част от тези средства са безвъзмездна финансова помощ по оперативна програма „Региони в растеж”, а 3,7 млн. лева са осигурени от държавния бюджет. След удвояването шосето Пловдив - Асеновград става като магистрала с две платна с по две ленти плюс по една аварийна от двете му страни и обща ширина 24,50 метра, с еластични огради, разделителна ивица по средата и кръгови кръстовища.
Допълнително обаче ще се изгражда локалното платно за обслужване на сградите, построени до шосето. Подходите не са включени в проекта за разширението на пътя, който беше подготвен през 2007-2008 г. и след това обсъждан многократно. Този гаф беше оповестен от премиера Бойко Борисов, който в средата на август дойде лично да види важния за областта пътен обект.
Инж. Дончо Атанасов подчерта, че отчуждаването на частни имоти и проектирането на локалното платно е грижа на общините, а правителството ще поеме финансирането. „Разширението на пътя е много важно, защото ще облекчи трафика, а без локалното платно ще възникнат големи проблеми с трафика”, допълни инж. Атанасов. Според него икономическата зона край шосето се развива много бързо и в бъдеще Асеновград и Пловдив ще се слеят.
В проекта, който в момента се изпълнява, има и други пропуски. Юлиан Инджов обясни, че по проект, възложен на фирмата, разширението започва на стотина метра от караулката на Асеновградско шосе. Общината тепърва трябва да прави кръгово. Пътниците, които искат да стигнат до летището, трябва да подминат кръстовището, да стигнат до кръстовището на КЦМ, там да обърнат и да се върнат обратно, за да завият към аеродрума и Крумово. На пресечката с Долни Воден е планирано Т-образно кръстовище, при което може да се влезе само в посока Пловдив - Асеновград. От Асеновград за Долни Воден може да се отиде само с обратен завой до КЦМ. По същия начин няма решение и за Горни Воден. Разширението свършва на 50 метра преди кръговото за Асеновград, изброи Юлиан Инджов.
Разширението на пътя ще бъде изпълнено, като в проекта ще бъдат включени кръговите кръстовища за долни Воден и до Асеновград, за да бъдат поне частично решени проблемите на населените места. Успоредно ще върви отчуждаване на частни имоти и проектиране на локалните пътища, а също така ще се търси решение за удобна връзка с летището. Ще се изпълнят общо пет кръстовища по трасето Пловдив - Асеновград. Според инж. Инджов за локалните платна са нужни още 20 млн. лева, но точната сума ще стане ясна, след като бъде подготвен проект.
„За 10 години, които минаха от изготвянето на проекта за разширението на пътя, територията около Асеновградско шосе силно се урбанизира, а трафикът стана много по-натоварен. Затова, особено след посещението на премиера, решаването на проблема с локалните платна стои с голяма сила”, подчерта инж. Дончо Атанасов. Той също увери, че разширението на републиканския път ще бъде завършено предсрочно с изключение на кръговото кръстовище на караулката и локалното платно, чието изпълнение зависи от общините.
"Сигурен съм, че ще се справим с това предизвикателство", увери Здравко Димитров.
Напишете коментар