За много туристи посещението в някои от големите европейски градове означава шанс да се докоснат до света на лукса по формата на големите луксозни универсални магазини, отбелязва ДПА.
За мнозина луксозният магазин с хайвер, бижута и мода прави едно пътуване запомнящо се.
Ето четири "храма на лукса", които не бива да се пропускат:
Harrods: Дали ще бъде кутия ръчно изработени шоколадови бонбони на цена от 10 000 долара или бебе слон като това, което някога си поръчал покойният американски президент Роналд Рейгън за събрание на Републиканската партия - лондонският магазин Хародс може да сбъдне почти всяка мечта.
Макар вече да не продава екзотични животни, магазинът има асортимент от ексклузивни стоки, който е като магнит за около 300 000 купувачи всеки ден. Мотото на магазина е "Omnia, Omnibus, Ubique" - "Всичко за всеки и навсякъде."
KaDeWe: Абревиатурата означава на немски "Универсалният магазин на Запада" и той наистина е забележителност от западната част на Берлин, датираща от времето на Вилхелм Втори.
Той остава важна забележителност както за берлинчани, така и за гостите на германската столица. Представената палитра на лукса говори сама за себе си - всички световни топ дизайнери и марки под един покрив - от Gucci до Escada, Davidoff, Cartier, Chloe и много други. Сградата е имала и по-добри дни и всъщност, почти незабележимо за купувачите, сега е в процес на цялостно обновяване, което струва стотици милиони. Обновяването на магазина се случва под мотото "Градовете се променят - ние също".
La Rinascente: В La Rinascente, който се намира в европейската столица на модата Милано, естествено акцентът е върху елегантността.
Магазинът е разположен на площада с известната миланска катедрала. Той е водещият от 10-те обекта в цяла Италия на групата La Rinascente и е като магнит както за местните, така и за туристите.
Зад обикновената фасада има 14 етажа с всякакви луксозни стоки, които може да си пожелаете. Гурме супермаркет, дрехи от топ италиански и международни дизайнери, козметика и аксесоари - всичко, за което човек може да си мечтае.
Galeries Lafayette: Въпреки няколкото терористични атаки във Франция посетителите все още се тълпят в Galeries Lafayette на булевард Осман в Париж. Ръководството прави плановете си въз основа на очаквани 180 000 посетители дневно. Очаквайте повишени мерки за сигурност вътре.
Групата с над 120-годишна традиция остава семейна собственост. Основателите й са двама братовчеди - Теофил Бадер и Алфонс Кан, които откриват малка галантерия на улица Ла Файет, а след това я преместват.
/БТА/