Фейсбук анонсира първите си авторски новини в социалната мрежа и се присъедини към други онлайн платформи, произвеждащи видеоклипове, за да се конкурират с телевизията. Новините ще бъдат създавани за Фейсбук от различни партньори, включително "CNN", "Fox News", "ABC News" и "Univision".

Телевизиите ще изпълняват видео услугата по заявка на социалната мрежа за програма, наречена "Facebook Watch", която е част от усилията на компанията да се конкурира с платформи като „YouTube“, собственост на "Google" и потенциално да развие по-широка дейност.

Фейсбук съобщи, че стартирането на новинарски предавания има за цел да предложи на своите членове "доверено" съдържание след опасенията, че платформата е била използвана за разпространение на дезинформация.

"По-рано тази година поехме ангажимент да създадем новини, които са надеждни, релно информативни и локални", съобщи един от партньорите на компанията Кембъл Браун. "Като част от този ангажимент ние създаваме специална секция в рамките на „Watch“ за новинарски предавания, създадени изключително за "Фейсбук" от издателите на новини. С това усилие тестваме проект за висококачествено и своевременно новинарско съдържание на платформата".

Първите излъчвания включват "On Location" на ABC, с принос на журналисти от мрежата по цял свят, "Anderson Cooper Full Circle" на CNN и "Fox News Update", водено от директорът на новините във "Fox" Шепард Смит.