Машинисти от Държавните железници масово надвишават допустимия извънреден труд. За района на София това наброява близо 40 хиляди часа, което е двойно над допустимото време. И докато едни железничари изнемогват, други на заплата играят футбол. Това показа разследване на NOVA, излъчено на 28 януари, което разкрива схемата.

Изпълнителният директор на холдинга Владимир Владимиров обаче твърди обратното: "Откровена лъжа, само да питам аз кога го доказахте това? Какво доказвате с видеото?“, попита той разпалено в студиото на "Здравей, България“.

Според разследването хиляди левове се дават за ремонти на локомотиви, които след броени дни или часове отново се повреждат.

"Всичко това е поредица от лъжи, които водят до голяма манипулация", допълни нагло Владимиров.
 
След разкритата схема в БДЖ обаче машинист отнесе смъртни заплахи: "Ти си мъртъв. Събрал си се с лоши хора" - с тези думи е заплашен източникът, разказал за повредения локомотив, неглижиран от ръководството.

Управителят на БДЖ "Товарни превози” ЕООД Любомир Илиев разпозна гласа от телефона. Той посочи Бойко Стоилов, който отговаря за ремонтите.

"Преди да бъде пуснат локомотивът на работа, се извършва технически преглед. Има 7 лица, които проверяват това по веригата”, заяви Илиев.