Малко след 12 ч. министърът на транспорта Росен Желязков слезе при протестиращите, за да им съобщи, че няма единодушно гласуване по пакета „Мобилност“.
„Нищо не се знае от тук нататък в парламента, нито дали, нито кога ще се гласува, нито какво ще се гласува. Нито дали този парламент ще се произнесе, което считам, че е изключително добре. Вие днес сте основният виновник това да се случи“, заяви евродепутатът Андрей Новаков пред протестиращите.
„Положението в ЕС е „сит на гладен вяра няма“. Това, което се случи днес, е, че два доклада не са гласувани, а ние сме се разбрали, че всичките могат да се гласуват само заедно в пленарна зала“, каза от своя страна евродепутатът Курумбашев и посочи, че няма правно основание тези доклади да се разглеждат в пленарна зала.
Народният представител от ПГ на ГЕРБ и заместник-председател на Комисията по транспорт Станислав Иванов отбеляза, че постигнатото е добра крачка напред, но все още не може да се кажа, че е победа. „Проблемът с връщането на камиона според нас ще отпадне, защото Съветът на Европа се произнесе, че това е недопустима мярка. Ще имаме триалози, на които ще отпадне приетото днес от Комисия решение. И остава единствено каботажът като проблем за България“, каза още Иванов и обясни, че ще продължи да се търси решение и за това.
Министър Росен Желязков подчерта от своя страна, че е получил уверение от представители на ЕК, че дори и ако в ЕП връщането на камионите бъде прието, на триалозите Комисията няма да го подкрепи – т.е. то ще отпадне. Желязков уточни, че следващата седмица координаторите в европейската транспортна комисия ще решат дали пакетът „Мобилност“ да продължи към пленарна зала, като обясни, че ако до края на месеца пакетът „Мобилност“ не бъде внесен в пленарна зала, ще бъде разглеждан от следващия парламент.
Междувременно държавният глава Румен Радев изпрати писмо до председателя на Европейския парламент Антонио Таяни по повод проблемите с пакет „Мобилност 1". В него държавният глава заявява, че предвидените законодателни промени са в разрез с устоите на единния европейски пазар и нарушават принципите за свободното движение на стоки, хора, услуги и капитали в рамките на Общността. Според президента формираният общ подход по текстовете в пакета „Мобилност 1" и включените мерки дискриминират българския транспортен бранш. „България ще претърпи сериозни загуби и икономическото ѝ изоставане от останалите страни-членки ще се задълбочи. Тежкотоварният автомобилен бизнес в България има огромно значение за икономиката на нашата страна, както като принос към брутния вътрешен продукт, така и като трудова заетост“, пише още Румен Радев. В писмото си българският държавен глава заявява, че застава зад исканията на българските автомобилните превозвачи и изразява своята убеденост, че пакетът „Мобилност 1" ще бъде финализиран на основата на справедливи и балансирани решения, като се зачетат основните принципи на ЕС и правилното функциониране на Европейския вътрешен пазар.