Говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова обясни, че вследствие на проверките е установено, че от момента на въвеждане на експлоатация на тунел „Ечемишка“ от 1985 г. до деня на инцидента през 5 февруари 2017 г. съоръжението не е било ремонтирано нито веднъж. „Единственото, което е било осъществено за тези години, е веднъж да се измие и да се боядиса“, уточни тя. По думите ѝ никаква поддръжка не е правена през годините и въпреки, че е имало множество констатации и подробни писмени доклади за състоянието на пътните съоръжения.
„Причина за настъпване на пътнотранспортното произшествие представлява силната корозия, която е повече от 50%, което е сигнална, много червена лампа“, заяви прокурор Арнаудова. Тя обясни, че още през 2010 година конструкцията е станала опасна, и това е било достояние на АПИ. Румяна Арнаудова каза също, че в хода на проверките е установено, че в участъка на тунел „Ечемишка“ през 2015 година е имало две пътнотранспортни произшествия, които са били само с материални щети, а през месец август 2016 г. също е имало инцидент.
Говорителят на главния прокурор допълни, че инкриминираните периоди са 20 януари 2016 г., когато АПИ приема най-смразяващия доклад, че състоянието на тунела е изключително опасно.
Даяна ДЮЛГЕРОВА