Френската „Brittany Ferries“ ще извършва 20 допълнителни седмични транспортни курса през Ла Манша, за да превозва стоки със специално предназначение, като лекарства например. Първият ферибот в петък отплава от пристанището в Портсмът за Хавър.
Договорът на компанията е сключен с правителството по три от съществуващите маршрута между Острова и Франция, е за повече от 100-милиона паунда (130милиона долара, 115 милиона евро). Първоначално в сделката са включени и други две фирми-превозвачи – датската DFDS и една нова британска компания „Seaborne Freight“.
Щом Брекзит се отлага, а както е известно той беше планиран за 29 март, петък, компанията е готова да продава колкото е възможно по-голяма част от площта, купена от правителството но не заето с товари, за да спести по този начин „разходи, които британските данъкоплатци ще трябва да плащат“.
"Не можем да говорим за специфичните детайли, но можем да потвърдим, че площта вече е препродадена на свободния пазар за фериботни услуги, за 29 март.“, са съобщили от компанията.
Според сключените още през декември договори компаниите са длъжни да извършват товарни превози по допълнителни маршрути, за да може в случай на Брекзит без сделка да се облекчи пристанището в Дувър, най-натоварения английски порт на Канала (брит. Наименование на Ла Манша – бел. ред.).
Новата британска компания „Seaborne“ влезе във фокуса на медиите, когато стана ясно, че тя сега тръгва, никога не е била ангажирана по тази линия и няма кораби. Правителството веднага анулира договора с нея.
Превод и редакция: Ивелина Ватова