„Към момента обаче не е така, защото работодателят е длъжен да осигури това, което иска шофьорът. Наистина не разбирам как пакетът „Мобилност“ мисли за шофьора. Знаете и това, че осигурителните прагове, които са наложени от българската държава, са едни, а тези, които са от други европейски държави, са други. Когато се налага работодателят да ми внася осигуровки на мен, като шофьор във Франция, то налозите по осигурителните ставки са доста по-сериозни, следователно удръжките ми ще бъдат доста по-големи, което пък ще намали възнаграждението, което получавам“, подчерта Стамболийски. Той допълни, че по-високи прагове могат да бъдат достигнати и в България и пак няма да са със същите удръжки. „Най-важното е хората да не се залъгват, че пакетът „Мобилност“ е вид социална дейност, която прави Европейският парламент. Те правят едно лобиране за Франция и Германия, за да могат те да запазят собствената си индустрия. Неслучайна е и разликата в двата пакета, които са за пътнически и товарни превози. При товарните превози ограничаваме дейността на източноевропейците, а пък изцяло либерализираме пътническите превози, защото западните държави са много по-слабо развити там. Идеята е да им бъде даде възможността да се развиват и там“, отбеляза Стамболийски.
Ливия НИНОВА