Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност: Увеличаването на участниците в движението през лятото е предпоставка за нарастването на пътните произшествия
София. Увеличаването на участниците в движението през лятото е предпоставка за нарастването на пътните произшествия. Това каза за дневния информационен блок „Добър ден“ на Радио „Фокус“ експертът по пътна безопасност и бивш началник на КАТ Алекси Стратиев. През лятото тежките пътни произшествия нарастват драстично, припомни той, като уточни, че има няколко обяснения за това. Увеличава се интензивността на движението, а на пътя излизат и мотористи, велосипедисти, обясни Стратиев, като добави, че с началото на ученическата ваканция произшествията също нарастват. Според органите на реда, обаче, основната причина за 95% от ПТП са по вина на водачите, уточни той. Незадоволителната дисциплина на участниците в движението води до тежки пътнотранспортни произшествия, посочи Алекси Стратиев и даде своите съвети към шофьорите за предотвратяване на ПТП-та. “Най-важното е да се съобразяват с обстановката на пътя и спрямо това да определят скоростта, с която се движат. По-честите почивки в горещото време са изключително полезни. Друго нещо, които може би би повлияло е това да се говори за проблемите по пътищата на участниците в движението. Контролът на пътя има най-голяма превантивна сила. Смятам, че контролът на пътя в България не е достатъчен, а това не дисциплинира водачите. От години се говори за нов закон, който е готов, но по неизвестни причини все още стои като проект”, отбеляза Алекси Стратиев. Той каза още, че е необходима е проверка на автомобила преди пътуване. Поставянето на предпазни колани, спазването на скоростните ограничения и предприемането на по-чести почивки при дълъг път също са от голямо значение за редуцирането на пътните произшествия, добави експертът по пътна безопасност. Той призова участниците в движението да спазват правилата за движение, защото те гарантират живота им. Евелина БРАНИМИРОВА
Освен всичко изброено до тук, забелязвам че не се обръща никакво внимание на дължината на спирачният на съвременните автомобили което води до повечето катастрофи. Много от шофьрите си мислят, че автомобила като има много екстри и той може да спре когато се натисне спирачнят ***. Но това на практика не е така. Според мен това е една от най важните причини за катасрофите. Предлагам да се направят екксперименти по този въпрос и да се обрне повече внимание на това в ефира
Стоян Петров 08:31, 15.05.2020
Освен всичко изброено до тук, забелязвам че не се обръща никакво внимание на дължината на спирачният на съвременните автомобили което води до повечето катастрофи. Много от шофьрите си мислят, че автомобила като има много екстри и той може да спре когато се натисне спирачнят ***. Но това на практика не е така. Според мен това е една от най важните причини за катасрофите. Предлагам да се направят екксперименти по този въпрос и да се обрне повече внимание на това в ефира