София. Вътрешната дигитализация улеснява обработката на всеки един сигнал. Това каза IT директорът на „Софийска вода“ Ангел Петров по време на брифинг за представяне на дигитални услуги на дружеството, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Ние направихме т. нар. „вътрешна дигитализация“, тоест дигитализирахме инфраструктурата в „Софийска вода“, за да може тя да е по-надеждна, по-сигурна и по-лесно да се актуализират всички изисквани от нас ресурси. Беше направен и проект, който за времето си беше авангарден“, заяви Ангел Петров. Той посочи, че това е проект, свързан с обработване на голям обем от данни и анализи на тези данни. „Резултатите от този проект в момента все още се използват от Търговска дирекция. Следващата година ние направихме реорганизация и внедрихме нова система за фактуриране, която автоматизира редица процеси, които до този момент се правеха лично. След пускането на тази система се стартира и се обнови системата за управление на сигнали, които помагат на нашите колеги да проверяват къде и какви сигнали има за нарушение в мрежата да се автоматизират процесите по обработка. Тази система продължава да се развива и до днес с нови мобилни технологии. Включват се все повече екипи в нея и процесите наистина се автоматизират все повече и повече, което намалява драстично скоростта на обработка на всеки един сигнал и съответно качеството на услугите, които се извършват“, каза IT директорът на „Софийска вода“. По думите му е въведена и система за т. нар. „Бизнес интелиджънс“ за изработване на справки, които позволяват стратегическо взимане на решения от ръководството. „Последва включване на „Софийска вода“ в системата за електронен проблем с държавните институции. Предстои и в момента включване и на КЕВР, което отново драстично намалява времето за приемане, предаване и обработка на документите и събирането на всякакви сигнали, свързани с тях. Разбира се, това, което е свързано с информационните технологии никога и с нищо не е достатъчно и те постоянно се развиват“, посочи още той.