По повод това, че 6 % от зрелостниците, които са се явили на матурата по БЕЛ са преписвали откъса от "Косачи" на Елин Пелин, който бе изтеглен, вместо да пишат есе или интерпретативно съчинение, Александров посочи като причина остарелия метод по който се обучават учениците. „Учениците са свикнали бързо да намират някаква информация, бързо да я копират и действат. Това, което не развиваме достатъчно в училище е разбирането, анализирането, творческото мислене, а именно това са нещата, които трябва да подобрим. Например, в Италия, а и в много други държави, освен писмен има и устен изпит, където учениците трябва да могат да се изразяват, да изказват своето мнение, да могат да говорят добре, подредено и структурирано. Лично аз съм привърженик и такова нещо да се въведе, защото най-важното умение, с което трябва да излязат учениците в училище е това, да умеят да се изразяват добре, да умеят да мислят творчески и самостоятелно“, каза директорът.
По думите му стереотипът на българското образование е възпроизвеждане на данни. „Когато зрелостниците попаднат в среда, в която се изисква от тях интерпретиране, анализ и творческо писане, те не знаят какво да правят. Това е един стереотип на цялото ни образование и общество“, отбеляза още той.
Ирина ИВАНОВА