„Осинови.ме“ цели да събуди дебата по всички болезнени проблеми, свързани с отношението към домашните животни. Да го наложи и директно да влияе на промяната на отношението на хората. В този контекст кампанията и подкрепящите я известни личности и спонсори ще работят за налагане на отговорно отглеждане на домашни любимци в домашни условия (кастрация, контролирано размножаване само в лицензирани развъдници, адекватна медицинска грижа), адекватна реакция при жестокост над животни, както от страна на обществото, така и от страна на институциите и основното: налагане на културата на осиновяване, а не купуване на домашни любимци, като най-добрия начин за решаване на наболелия проблем с многото изоставени нежелани кучета и котки.
През следващите месеци кампанията предвижда още организиране на фото изложби, конкурси за разкази с истории на осиновени животни, които ще бъдат илюстрирани от известни художници и кратки информационни филми.
От „Четири лапи“ припомнят, че по официални данни на Българска агенция по безопасност на храните, в България има около 25 000 бездомни кучета, а броят на котките, макар и неизследван, е доста по-голям. Последното преброяване на безстопанствените кучета в София, проведено съвместно между “Четири лапи” и Столична община миналата година, отчита намаляване на броя на скитащите четириноги на територията на цялата община до 3589. В сравнение с първото подобно преброяване през 2007 г., когато те са били 11400, намаляването е повече от три пъти. От „Четири лапи“ отчитат, че то се дължи на няколко фактора: по-отговорно отношение на собствениците на домашни кучета вследствие на дългогодишни информационни кампании, постоянна кастрационна програма (от 1998 г. в клиники на неправителствени организации, от 2007 и в общинското предприятие), увеличаване на осиновяванията от приюти или направо от улицата, като резултат също от по-отговорното отношение на обществото. И все пак, по наблюдения на организацията, всяко второ куче на улицата не е родено там, а някога е имало дом. В София и други големи градове, където броят на бездомните кучета намалява трайно, се отчита увеличаване на бездомните котки.
От „Четири лапи“ благодарят на партньорите, които вече се присъединиха към кампанията „Осинови.ме“: Технополис, Практикер, ИКЕА, Нетадванс, фотографът Николай Абаджиев, Neterra.TV и разбира се - приятелите на животните от “Пощенска кутия за приказки”.
Вижте събитието във фейсбук тук: https://www.facebook.com/events/2284850191774902/ .