София. Стандарт за средствата за поддържане на един километър магистрала, първокласна, второкласна, третокласна и четвъртокласна пътна мрежа трябва да приеме Народното събрание. Това каза в обзорното предаване „Това е България“ на Радио „Фокус“ д-р Емил Кабаиванов, член на УС на Националното сдружение на общините и кмет на Община Карлово по повод исканията на някои общини за освобождаването от винетна такса за определени участъци от републиканската пътна мрежа. Той уточни, че ако държавата не може да финансира целево поддръжката на пътищата, общините ще поискат един, а в последствие и два процента от данъка върху доходите. „При разговорите ни с министъра на финасите преди два месеца по повод Закона за държавния бюджет за 2019 г. заявихме, че искаме точно стандарт. Когато има стандарти, никой не може да протестира, че парите са му малко и всеки ще знае, че е справедливо финансиран. Ако държавният бюджет няма сили и възможност да финансира равностойно общинската и държавната пътна мрежа, тогава Министерството на финансите да не прибира 100 % от данък доходите на нашите съграждани, а да оставят 2 % от тях в общините, с които ние ще си поддържаме и общинската пътна мрежа, и улиците.“ Д-р Емил Кабаиванов каза още, че за 20 000 км общинска пътна мрежа държавата отделя 8 пъти по-малко целеви средства в сравнение с поддържането на държавните пътища. 57 00 км са улиците и булевардите, които общините поддържат сами, добави още д-р Кабаиванов.
Цоня СЪБЧЕВА