„Това, което организаторите на събитието „Business excellence 2022” правят, е социална отговорност. Защото бизнесът има възможност да говори на бизнеса на подобни форуми и това е важно“, посочи Стоянова. „Но къде бизнесът говори на обществото – хората чуват за бизнеса обикновено, когато бизнесът има проблеми. А това не е правилно. Трябва медиите да дават възможност на хората да видят истинското лице на бизнеса – ние сме почтени хора, хора, които създаваме добавена стойност, хора, които градим имиджа на България по света“, заяви Стоянова. Тя уточни, че по отношение на бизнеса има някои неща, които са като „котви“, но повечето неща трябва да се променят според всекидневните предизвикателства на средата. „Добрата бизнес стратегия съдържа три елемента – качество, иновации, хора. За мен това са елементите, които са котва, а всичко останало – къде ще се фокусираме, в кой канал, с кои брандове и т.н., подлежи на промяна“, посочи Стоянова. Тая уточни, че за всеки бизнес е важно не само да търси съвършенство, но и да го постига, отговаряйки на текущото законодателство.
От своя страна, Ивайло Нецов – управляващ директор на Foodpanda България, коментира, че в днешно време се говори повече за визия на компанията, а стратегията е нещо, което идва в последствие. „Стратегията може да се променя генерално месец за месец. През последната година например при нас, в нашия бизнес, нещата растат с трицифрени числа и трябва да се променяме ежемесечно“, обясни Нецов. Той посочи, че е много по-трудно да се задържиш на върха, отколкото да го стигнеш, което е предпоставка за създаване на добри стратегически процеси.
Цветилена СИМЕОНОВА