София. Искаме да въведем чат услуга и автоматичен чатбот в администрациите. Това каза държавният експерт в дирекция „Модернизация на администрацията“ Алеко Джилджов пред журналисти след представянето на резултатите от проверките на административното обслужване в страната, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Администрацията трябва да комуникира, да използва всички форми, а не да чака жалби“, коментира той. „Всяка администрация е задължена два пъти в годината да изготвя анализ за удовлетвореността на потребителите. Сега той звучи по начин, по който трудно би могъл да хване съществуващите проблеми - малко абстрактен, малко далечен, без да се отчитат реалните проблеми“, обясни Джилджов. „В чатботът не участват служители. Това е виртуален асистент, който трябва да се инсталира. С чата мисля, че всеки служител може да се справи“, посочи той. По думите му администрацията има капацитет и възможности да върши тези неща. „На заключителната конференция през ноември ще можем да представим всички тези форми“, съобщи Ангел Джилджов.
Биляна ИВАНОВА