София. Съветвам клиентите ни да си плащат задълженията всеки месец, защото ако чакат изравнителните сметки, могат да се натрупат лихви. Това каза по време на приемна за граждани, организирана от „Топлофикация София“ в Дома на културата „Искър“, омбудсманът на дружеството Деян Деянков, предаде репортер на Агенция „Фокус“. По думите му най-често оплакванията на хората са свързани със сметките, като ги смятат за неясни и високи. „При едно обяснение на това как се формира една сметка, става ясно на гражданите. Такава информация има на гърба на всяка една фактура, която изпраща дружеството. Това са нещата, които всеки един може сам да си сметне“, посочи той.
„Дружеството всеки месец плаща газта, с която се топли София. Като коректни клиенти, би трябвало всеки месец да плащаме сметките си. Съветвам клиентите ни да си плащат задълженията всеки месец, защото ако се чака изравнителната сметка се натрупва една сума, която може в повече да затрудни домакинствата. Върху прогнозните сметки не текат лихви, но на изравнителната сметка, след като изтече срокът за плащането й, започват да се трупа такава. По-добре е да се плаща всеки месец“, посочи той.
Според него едно задължение от 1 500 лв. за два месеца може да стане 1 600 лв., като посочи, че ако клиентите нямат възможност да си платят, за да не се изпада в съдебно изискване е по-добре да се сключи споразумение с дружеството и този дълг да бъде разсрочен. „Всяко едно преминаване към съдебно изискуема сума увеличава дълга“, изтъкна той.
Даяна ДЮЛГЕРОВА